“We hebben MondoMarketing gevraagd mee te helpen met een campagne omtrent online zichtbaarheid bij specifieke doelgroepen. De campagne is uitstekend gelukt en de doelen zijn meer dan behaald.”

Marian Mulder – Communications Specialist Gemeente Utrecht

Provincie Utrecht – Klantcase

De Provincie Utrecht werkt voor een snel groeiende provincie in Nederland: Utrecht. Het is hun opgave om de aantrekkelijkheid van de provincie Utrecht te vergroten en groei zo te faciliteren dat de kwaliteit van onze ruimte behouden blijft. De provincie Utrecht is bezig met een duurzame en gezonde leefomgeving, met waardevolle natuur en schoon water, waarin ze sneller naar duurzame energie voor iedereen willen. Het provinciehuis van de provincie Utrecht is goed bereikbaar en ligt vlak naast de A28.

MondoMarketing heeft een intensieve samenwerking met de Provincie Utrecht door het inzetten van een succesvolle en vooruitstrevende digitale marketing strategie. Door de doelgroepen via diverse kanalen te bereiken, door te blijven vernieuwen, door het aanbieden van relevante content en in te spelen op de veranderingen in de markt, worden de doelstellingen (KPI’s) ruimschoots behaald. Naast het managen van de online marketing campagnes is MondoMarketing nauw betrokken bij de doorontwikkeling van de website en het meetbaar maken van het websitegedrag d.m.v. Google Tagmanager (GTM) en Google Analytics implementaties (GA). Dit uiteindelijk met het doel reizigers van Provincie Utrecht zo goed mogelijk te informeren.

  • Digital Marketing strategie
  • Digital Analytics (Webanalyse, Analytics/GTM implementatie)
  • Conversie Optimalisatie (CRO)
  • SEO – Zoekmachine Optimalisatie
  • SEA – Zoekmachine adverteren via Google Ads
  • DOOH – Digital Out of Home
  • Social Media adverteren via Facebook, Instagram, Twitter en YouTube
  • Display Marketing d.m.v. Google Display Netwerk

Strategie

  • Kanaal potentie analyse 
  • Helder plan van aanpak t.b.v. campagne insteek
  • Duidelijk afgestemde KPI’s
  • Forecast campagneresultaten

Bekendheid

  • Verhoogde merkbekendheid 
  • Verhoogde online presence

Overweging

  • Verhoging CTR (click trough percentage)
  • Verhoging EGR (engagement ratio)
  • Stijging in kwalitatieve websitebezoekers
  • Stijging in aantal videoweergaven

Conversie

  • Toename aantal conversies 
  • Toename CR (conversieratio)

SEO

  • Toename organische bezoekers
  • Zoekmachine vriendelijke website
  • Hogere rankings voor focus trefwoorden
  • Stijging van de pagina- en domein autoriteit

Analytics

  • Actionable insights uit Google Analytics implementatie
  • Actionable insights t.b.v. campagne optimalisatie
  • Activatie en overzicht van tags door Google Tag Manager implementatie

CRO/Usability

  • Verhoogde conversie
  • Verbeterde gebruikerservaring
  • Verlaagd bouncepercentage
Pieter l Digital Marketing Consultant l MondoMarketing l Performance Driven Digital Marketing Bureau

Is jouw organisatie klaar voor de digitale wereld van morgen?

Maak kennis met MondoMarketing
  • Jouw ‘eigen’ online marketeer
  • Meer dan 10 jaar ervaring
  • Kennisdeling staat voorop
  • Servicegericht & betrouwbaar
  • Geen langdurige contracten
  • Geaccrediteerd; o.a. Google Partner
  • Jouw ‘eigen’ online marketeer
  • Meer dan 10 jaar ervaring
  • Kennisdeling staat voorop
  • Servicegericht & betrouwbaar
  • Geen langdurige contracten
  • Geaccrediteerd; o.a. Google Partner