Digital Analytics Bureau

  • Meer zichtbaarheid
  • Meer (loyale) klanten
  • Meer omzet

Digital Analytics is vaak het startpunt voor ons als online marketing bureau voordat we aan de slag gaan met het opzetten van campagnes. Met Web Analytics kan je het websitegedrag van jouw bezoekers en de resultaten van jouw website en/of app campagnes inzichtelijk maken. Met deze inzichten is het mogelijk om de website/app en campagnes te optimaliseren. Benieuwd wat de mogelijkheden zijn voor jouw organisatie? Lees hier meer over de voordelen van Digital Analytics en hoe wij je als ervaren Digital Analytics Bureau hiermee verder kunnen helpen om goede resultaten te behalen.

Wat is Digital Analytics?

Digital Analytics is als volgt te definiëren: ‘Het structureel verzamelen van betrouwbare data/informatie over het online gedrag van jouw doelgroep, op jouw platform(en) (lees; website of app) met het doel om deze actionable data te gebruiken voor optimalisaties.’

Wij gebruiken verschillende tools om het online gedrag middels Digital Analytics inzichtelijk te maken. Veel gebruikte tools hiervoor zijn o.a. Google Analytics, Google Tag Manager en Hotjar. Door een Google Analytics implementatie kunnen wij ervoor zorgen dat er data en statistieken zichtbaar zijn van jouw website/app gebruikers. Google Tag Manager zorgt ervoor dat we interessante gebeurtenisacties (events) kunnen meten op de website/app en marketing-scripts kunnen afvuren die we vervolgens ‘pushen’ naar bijv. Google Analytics en/of advertentiesystemen zoals Google Ads of Facebook Ads. Hotjar wordt veelal gebruikt voor het verzamelen van kwantitatieve en kwalitatieve data zoals website survey’s, heatmaps, clickmaps en mouseflow tracking.

Wat zijn de voordelen van Digital Analytics?

  • Inzicht in website/app prestaties;
  • Vastleggen van doelgroepgedrag;
  • Inzicht in conversie- acties;
  • Inzichten om te optimaliseren;
  • Bruikbare data voor Remarketing.

Hoe zet je Digital Analytics effectief in?

Het grote voordeel van Digital Analytics is dat er veel actionable inzichten kunnen worden verkregen op het moment dat de data goed wordt vastgelegd. Deze inzichten kunnen vervolgens worden gebruikt om de website/app en of campagnes bij te sturen.

Door een groeiend aantal ‘touchpoints’ wordt het analyseren van gedrag en het optimaliseren van online marketing prestaties/web analytics steeds complexer en waardevoller. 

Om verder te komen met online marketing is het van belang dat de basis op orde is en de data op een goede manier wordt vastgelegd. Dit is namelijk het vertrekpunt voor het optimalisatieproces waarop wij onze rapportages en data analyse baseren. Om vervolgens de knelpunten en kansen inzichtelijk te maken.

Online Quickscan aanvragen

De stappen naar het succes van Digital Analytics

In de eerste stap is het belangrijk om de doelstellingen en KPI’s van jouw organisatie duidelijk in kaart te brengen. Dit doen wij tijdens een vrijblijvend intakegesprek. Zo weten wij welke werkzaamheden er zijn en welk advies we het beste kunnen geven.

Vervolgens maken wij een voorstel voor de uit te voeren werkzaamheden inclusief de kosten. Is jouw organisatie het eens met dit voorstel? Dan kan onze samenwerking beginnen.

In de nul-meting doen we allereerst nader onderzoek naar de beschikbare data en toetsen we de betrouwbaarheid. Daarna wordt er met een frisse blik gekeken naar het vastleggen van de belangrijkste meetpunten. Als laatste bepalen we welke data we nog meer willen vastleggen en via welke tools we dit gaan meten.

In deze stap kunnen we aan de slag met het implementeren van de tools zoals Google Analytics en Google Tag Manager. Hierbij werken we volgens een meetplan waarbij we zorgvuldig en stap voor stap alle data afgaan die getrackt moet worden. Ook zal er in deze stap contact zijn met de web/app-bouwer die ervoor zorgt dat de scripts geplaatst kunnen worden en data beschikbaar is. 

Uiteraard testen we vervolgens of alle data goed binnenkomt in de systemen voordat het wordt opgeleverd.

Als de data eenmaal wordt afgevangen zorgen we er middels handige rapportages voor dat de ontwikkelingen inzichtelijk zijn. Vervolgens analyseren we de data om tot actionable insights te komen die gebruikt kunnen worden voor optimalisaties.

Op basis van de inzichten uit de rapportages wordt er ook gekeken welke data nog ontbreekt of verder kan worden uitgebreid als daar behoefte aan is. Op deze manier zorgen we ervoor dat de data nog verder word geoptimaliseerd een voldoet aan de inzichten die we willen hebben.

Het optimaliseren van de website/app vanuit de verkregen data inzichten valt als zodanig onder onze Conversie Optimalisatie– expertise.

Strategische en doelgerichte aanpak

Het inzetten van een succesvolle online marketing strategie betekent dat je niet meer zonder een full funnel marketing strategie kan. Om jouw doelgroep(en) effectief te kunnen aanspreken is het van belang dat je de juiste boodschap op het juiste moment (customer journey) via het juiste marketingkanaal communiceert. MondoMarketing helpt als Digital Analytics Bureau organisaties met het verkrijgen van actionable inzichten door het meetbaar maken web/app-gedrag van de gebruikers om vervolgens met een effectieve online marketing strategie, doelen te behalen.

Meer marketingstrategie

Resultaten die wij als Digital Analytics Bureau behalen

  • Vastleggen van betrouwbare data;
  • Duidelijke rapportages;
  • Inzicht in actionable insights;
  • Basis voor conversie optimalisatie;
  • Optimalisatie van de digitale strategie.
Bekijk onze klantervaringen

Effectieve samenwerking; 1+1=3

1. Het is mogelijk om de volledige expertise uit te besteden aan MondoMarketing.

Weet jouw organisatie nog niet precies hoe deze expertise in zijn werk gaat? Dan is het mogelijk dat wij alles voor je inrichten. De doelstellingen van jouw organisatie staan voorop en op basis hiervan en jouw budget kunnen wij een volledig plan van aanpak inclusief strategie, communicatie, content, set-up, campagne management en rapportage opstellen en deze ten uitvoer brengen.

2. Jouw organisatie wilt deels zelf aan de knoppen draaien.

Heeft jouw organisatie op dit moment al voldoende kennis over de inrichting van deze expertise? Dan is het mogelijk om zelf een aantal zaken op te pakken en in te richten. Denk bijvoorbeeld aan het aanleveren van content en/of bepaalde targeting criteria. Samen met ons kan er besproken worden welke werkzaamheden jouw organisatie zelf kan uitvoeren. Uiteraard zullen wij je altijd blijven helpen om het beste resultaat te behalen.

1+1=3
Voor welke samenwerking je ook kiest; we doen dit altijd in nauwe afstemming zodat we ook op de hoogte blijven van de bedrijfsontwikkelingen die spelen en we daar mogelijk ook voordeel uit kunnen halen voor de campagnes. Zo is er sprake van een complementaire samenwerking; 1+1=3.

Onze werkwijze in 7 stappen

Wij lopen met iedere klant meerdere stappen door in onze werkwijze. Dit begint bij een vrijblijvend intakegesprek om de doelen en kansen te bespreken. Vervolgens maken wij een analyse om tot een helder plan van aanpak te komen. Een goede basis is volgens ons van essentieel belang, waardoor het kan zijn dat er eerst zaken aan de communicatie en/of website geoptimaliseerd moeten worden voordat er aan slag kan worden gegaan met de start van de campagne(s). Als we vervolgens van start gaan met de set-up van de campagne(s) en het managen, evalueren we vervolgens gezamenlijk waarbij wij vooraf een rapportage opstellen. Hier vandaan kunnen we weer zaken blijven optimaliseren om de beste resultaten te behalen.

Pieter l Digital Marketing Consultant l MondoMarketing

Wil jij met Digital Analytics impact creëren voor jouw organisatie?

Maak dan kennis met MondoMarketing
  • Jouw ‘eigen’ online marketeer
  • Meer dan 10 jaar ervaring
  • Kennisdeling staat voorop
  • Servicegericht & betrouwbaar
  • Geen langdurige contracten
  • Geaccrediteerd; o.a. Google Partner
  • Jouw ‘eigen’ online marketeer
  • Meer dan 10 jaar ervaring
  • Kennisdeling staat voorop
  • Servicegericht & betrouwbaar
  • Geen langdurige contracten
  • Geaccrediteerd; o.a. Google Partner