Expertises in Performance Driven Digital Marketing

  • Meer zichtbaarheid
  • Meer (loyale) klanten
  • Meer omzet

Onze expertises

Met meer dan 10 jaar ervaring bij +/- 50 klantcases hebben wij ruimschootse ervaring op het gebied van online marketing. Onze expertises richten zich binnen online marketing met name op het uitzetten van een effectieve online marketing strategie binnen het domein advertising, dit gaat goed samen met onze ruime kennis op het gebied van conversie optimalisatie en het inrichten van Google Analytics/Google Tag Manager voor de juiste actionable (webanalyse) inzichten.

MondoMarketing vindt het belangrijk om organisaties verder te helpen met het inzetten van de nieuwste mogelijkheden, omdat je vaak daar het verschil mee kunt maken. Actuele kennis hebben wij dan ook hoog in het vaandel staan en daarom zijn we dan ook voor veel van onze expertises officieel geaccrediteerd.

Wij bieden de volgende expertises aan: Digitale Marketing Strategie, Digital Analytics, Conversie Optimalisatie, Zoekmachine Optimalisatie, Display Marketing, Digital Out of Home Advertising, Social Media Adverteren, Zoekmachine Adverteren, Affiliate Marketing, Email Marketing Strategie en Marketplaces Marketing.

Digital Marketing Strategie

Het inzetten van een succesvolle online marketing strategie betekent dat je niet meer zonder een full funnel marketing strategie kan. Om jouw doelgroep(en) effectief te kunnen aanspreken is het van belang dat je de juiste boodschap op het juiste moment (van de customer journey) via het juiste marketingkanaal communiceert. Het aanbod van marketing kanalen blijft groeien, daardoor worden de mogelijkheden binnen de online marketingwereld ook steeds groter. MondoMarketing helpt organisaties door effectieve online marketing strategie doelen te behalen. Dit doen wij door de juiste communicatie, juiste timing en doeltreffende online marketing kanalen in te zetten.

Bekijk onze Digital Marketing Strategie

Digital Analytics

Digital Analytics geeft een overzicht van bezoekersgedrag en de campagne resultaten die zijn behaald met de website of app van jouw organisatie. De data die getoond wordt kan vervolgens vertaald worden naar specifieke inzichten en nieuwe acties. Hierdoor kunnen de betreffende marketing kanalen, de website en/of app geoptimaliseerd worden, zodat het in de toekomst gaat leiden tot nog betere resultaten. Door het inrichten van Google Analytics en Google Tag Manager kunnen we de data inzichtelijk maken zodat we vervolgens aan de hand van slimme rapportages de actionable insights kunnen delen.

Conversie Optimalisatie [CRO]

Conversie Ratio Optimalisatie (CRO) wordt ingezet als een organisatie de conversie van de website/webshop wil verbeteren. Het omzetten van een websitebezoeker naar een klant of lead wordt gezien als (eind)conversie. Door de website te optimaliseren kan er gezorgd worden voor een hogere conversie. Dit optimalisatie proces kan afhankelijk van de beschikbare hoeveelheid aan webdata (bezoekers en conversies) op verschillende manieren worden ingericht. Indien de website over voldoende data beschikt kan er bijvoorbeeld d.m.v AB- testing zaken op de website worden getest. Andere meer kwalitatieve vormen van conversie optimalisatie zijn het houden van user-pannel onderzoeken, heat/click-maps, best practises en data inzichten uit bijvoorbeeld Google Analytics.

Zoekmachine Optimalisatie [SEO]

Zoekmachine Optimalisatie, ook SEO (Search Engine Optimization) genoemd, kan worden ingezet om websites hoger te laten ranken in de niet betaalde zoekresultaten van Google. SEO kan in 2 onderdelen worden verdeeld; On-site optimalisatie en Off-site. On-site gaat met name over het verbeteren van de content op de website en de gebruikservaring, Off-site gaat over het verhogen van de Domeinautoriteit en het verkrijgen van een inkomende (back)links, ook wel Linkbuilding genoemd. Door optimalisaties toe te passen wordt de organische vindbaarheid van de website van jouw organisatie verhoogd in zoekmachines zoals Google en krijg je hierdoor hogere resultaten van de de SERP’s (Search Engine Result Pages) en uiteindelijk meer bezoekers naar jouw website.

Display Advertising

Display Advertising zorgt voor visuele zichtbaarheid van merken. Doelen om Display Advertising in te zetten zijn o.a. Brand Awareness en Conversie. Er wordt bij Display Marketing geadverteerd op websites, apps en social media. Dit gebeurd in de vorm van banners, animaties, kleine teksten, afbeeldingen en video’s met audio. Display Advertising biedt veel verschillende mogelijkheden met zich mee als het gaat om vorm en targeting en kan op verschillende manieren ingezet worden. Afhankelijk van jouw doelstellingen en de fase waarin de doelgroep zich begeeft adviseren we hoe we het beste Display Advertising kunnen inzetten voor jouw organisatie.

Bekijk deze expertise

Digital Out of Home Advertising [DOOH]

Digital Out of Home Advertising (DOOH) is een ontwikkeling die sinds 2019 sterk opkomend is. In steeds meer openbare ruimten, zoals stations, in het centrum van steden en aan de rand van snelwegen staan er digitale billboards. Deze billboards laten verschillende advertenties zien op bepaalde momenten. Doordat deze schermen steeds meer digitaal verbonden zijn, ontstaan er nieuwe (programmatic) Digital Out of Home advertising mogelijkheden. Afhankelijk van jouw doelstellingen en de fase waarin de doelgroep zich begeeft adviseren we hoe we het beste DOOH kunnen inzetten voor jouw organisatie.

Bekijk deze expertise

Social Media Advertising

Social Media nemen tegenwoordig een belangrijk onderdeel in het dagelijks leven voor zowel de consument als voor bedrijven. Het is van essentiële waarde om hier als organisatie op een juiste wijze op in te spelen. Social Media vormen bij uitstek kanalen waar je de consument goed kunt bereiken en directe feedback kunt krijgen op het product of dienst dat je onder de aandacht wilt brengen. Social Media zorgt voor visuele zichtbaarheid van merken. Doelen om Social Media Advertising in te zetten zijn o.a. Brand Awareness, Interactie en Conversie. Er wordt bij Social Media Advertising geadverteerd op de timeline van gebruikers of op het profiel in de stories. Dit gebeurd in de vorm van banners, animaties, afbeeldingen, video met audio en andere rich media. Social Media Advertising biedt veel verschillende mogelijkheden met zich mee als het gaat om vorm en targeting en kan op verschillende manieren ingezet worden. Afhankelijk van jouw doelstellingen en de fase waarin de doelgroep zich begeeft adviseren we hoe we het beste Social Media Advertising kunnen inzetten voor jouw organisatie.

Bekijk deze expertise

Zoekmachine adverteren [SEA]

Door Zoekmachine Adverteren toe te passen, afgekort SEA (Search Engine Advertising), kun je gerichte advertenties plaatsen in zoekmachines zoals Google en Bing (Microsoft). Deze advertenties kunnen bestaan uit tekstadvertenties en productafbeeldingen (Google Shopping). Door middel van deze betaalde zoek-advertenties kan de link naar de website van jouw organisatie bovenaan in de zoekresultaten worden getoond. Hierdoor kan je bezoekers die gericht opzoek zijn naar een product of dienst die jouw organisatie aanbiedt aanspreken en verleiden om op de advertentie te klikken en de website te bekijken met het doel om te converteren.

Bekijk deze expertise

Affiliate Marketing

Affiliate Marketing is een vorm van performance based marketing waarbij adverteerders hun partners (affiliates) belonen voor de gerealiseerde verkopen of leads (bijvoorbeeld een lidmaatschap) die de affiliate heeft aangeleverd. De adverteerders leveren promotiemateriaal, zoals een productfeed, banners, tekstlinks of artikelen waar ze een post over geschreven willen hebben. Vervolgens zorgen de affiliates ervoor dat er bezoekers (potentiële klanten) doorverwezen worden naar de website/webshop van de adverteerder door de advertenties of post op hun website te plaatsen. Als hieruit een verkoop of lead volgt, ontvangt de affiliate een vooraf afgestemde vergoeding van de adverteerder.

Bekijk deze expertise

Email Marketing Strategie

Email Marketing is een vorm van direct marketing waarbij e-mails (nieuwsbrieven, automated mails) worden verstuurd naar e-mailadressen om boodschappen van de organisatie over te brengen aan jouw (potentiële) klantendatabase. Waarbij er in het beginstadium van Email Marketing vaak dezelfde boodschap werden verstuurd naar de volledige database wordt er tegenwoordig veel meer gebruik gemaakt van segmentatie o.b.v. (realtime) data inzichten. Hierdoor wordt email marketing steeds persoonlijker en gebaseerd op het gedrag van een (potentiële) klant n.a.v. aankoopgedrag uit het verleden of gedrag op de website. Daarnaast wordt Email Marketing steeds meer geautomatiseerd ingericht, waardoor deze expertise steeds efficiënter wordt.

Marketplaces Marketing

Er zijn een aantal grote shopping platformen waar consumenten volop gebruik van maken en die een dominante marktpositie hebben geclaimd in e-commerce. Twee grote shopping platformen zijn Amazon (internationale speler) en Bol (Nederland en België). Door de grote naamsbekendheid en het enorme product aanbod dat deze platformen aanbieden hebben ze een heel groot bereik binnen het e-commerce landschap. MondoMarketing helpt organisaties om binnen de platformen goed gevonden te worden door de organische vindbaarheid te verhogen en advertentie campagnes op te zetten. Hierdoor zorgen wij ervoor dat jouw product een hogere positie krijgt in Bol of Amazon en vaker verkocht gaat worden. Als je een shopping platform zoekt in Nederland, België, in heel Europa of zelfs daarbuiten wij weten hoe we jouw producten onder de aandacht brengen bij de doelgroep.

Meer weten over onze expertises?

Ben je benieuwd naar de verder invulling van een bepaalde expertise? Bekijk dan de specifieke expertise-pagina’s. Neem contact met ons op als er vragen zijn over het aanbod van onze diensten. Wij maken graag vrijblijvend een afspraak om de wensen van jouw organisatie door te spreken.

Ook als je (nog) niet weet aan welke expertise jouw organisatie behoefte heeft, kunnen wij verder helpen. Wij leggen graag nader uit wat de beste expertises zijn om jouw organisatie aan het beste resultaat te helpen. Dit doen doen wij door een heldere online marketing strategie te definiëren.

Heb je zelf inzichten en weet je precies waar jouw organisatie behoefte aan heeft? Dan kunnen wij ervoor zorgen dat de verschillende expertises goed worden ingericht. Wij kunnen hulp bieden waar nodig om optimaal resultaat te behalen voor jouw organisatie!

CONVERSIE OPTIMALISATIE [CRO]
ZOEKMACHINE OPTIMALISATIE [SEO]
Pieter l Digital Marketing Consultant l MondoMarketing

Kunnen wij je helpen bij jouw digitale marketingstrategie?

Neem dan contact met ons op
  • Jouw ‘eigen’ online marketeer
  • Meer dan 10 jaar ervaring
  • Kennisdeling staat voorop
  • Servicegericht & betrouwbaar
  • Geen langdurige contracten
  • Geaccrediteerd; o.a. Google Partner
  • Jouw ‘eigen’ online marketeer
  • Meer dan 10 jaar ervaring
  • Kennisdeling staat voorop
  • Servicegericht & betrouwbaar
  • Geen langdurige contracten
  • Geaccrediteerd; o.a. Google Partner