Zoekmachine Optimalisatie (SEO) is binnen ons online marketing bureau een van de succesfactoren voor onze klanten die een lange termijn strategie hanteren. Wil jij de vindbaarheid van jouw website verbeteren in de organische zoekresultaten? Wij helpen als SEO bureau met het optimaliseren van web & app content voor zoekmachines. Door campagnes op een innovatieve en strategische manier in te steken, kunnen er d.m.v. Zoekmachine Optimalisatie meer relevante bezoekers en uiteindelijk meer conversies voor jouw website worden gerealiseerd. Lees hier meer over de voordelen van Zoekmachine Optimalisatie en hoe wij je hiermee als Zoekmachine Optimalisatie Bureau verder kunnen helpen om goede resultaten te behalen.
Zoekmachine Optimalisatie (Search Engine Optimalisation) staat voor de marketing activiteiten die verricht worden om de website/app van jouw organisatie organisch (= niet betaald) beter zichtbaar te maken in de zoekmachines van bijvoorbeeld Google en Bing. SEO is een bekend onderdeel van Zoekmachine Marketing.
Lees meer
Bij Zoekmachine Optimalisatie spelen vier factoren een belangrijke rol: techniek, content, autoriteit en engagement van de website. Door een goede technische staat van de website kunnen de robots van de zoekmachine de pagina makkelijker crawlen (vinden) en indexeren (lezen en begrijpen). Daarnaast is het belangrijk dat er voldoende content aanwezig is om aansluiting te vinden bij de zoekopdracht/zoekintentie van de zoeker. De autoriteit van een website/app is ook belangrijk; des te populairder de website is (qua inkomende links en aantal bezoeken), hoe hoger de organische posities in de zoekmachine zullen zijn. Als laatste is het zeer belangrijk dat de informatie van de webpagina of app-pagina duidelijk is in de zoekresultaten en in relatie staat t.o.v. de intentie van de gebruiker (zoeker), zodat de engagement toeneemt.
Indien al deze onderdelen goed zijn ingericht, komt de website/app op een hogere positie in de organische resultaten van de zoekmachine terecht. Zoekmachines zijn continu in ontwikkeling, waardoor het belangrijk is om hierop in te blijven spelen. Denk bijvoorbeeld aan het optimaliseren van mobiele resultaten, afbeeldingen en andere content maar ook voice-search.
Als ervaren Zoekmachine Optimalisatie / SEO Bureau maken wij gebruik van een heldere en doorslaggevende aanpak voor Zoekmachine Optimalisatie. Hierbij staan de doelstellingen van het bedrijf, de propositie tot aanzien van jouw doelgroep(en), samen met de complete customer journey (van oriëntatie tot after service) centraal. Onze aanpak bestaat uit 3 onderdelen; Techniek, Content & Autoriteit.
Lees meer
De basis begint bij een technische audit. Hierbij worden verschillende technische SEO- onderdelen getoetst. Deze audit heeft als output een praktisch optimalisatie advies dat de web/app-bouwer door kan voeren. Vervolgens wordt er ingezoomd op de aanwezige en ontbrekende content op de website en wordt er een trefwoord analyse gemaakt. Als de techniek en content goed staan gaan we aan de slag met het verhogen van de autoriteit. Hierbij maken we gebruik van verschillende SEO-tools en rapportages om de ontwikkelingen goed in de gaten te kunnen houden en hier op te kunnen bijsturen.
In de eerste stap is het belangrijk om de doelstellingen en KPI’s van jouw organisatie duidelijk in kaart te brengen. Dit doen wij tijdens een vrijblijvend intakegesprek. Zo weten wij welke werkzaamheden er zijn en vanaf welke kant er moet worden bijgestuurd.
Vervolgens maken wij een voorstel voor de uit te voeren werkzaamheden inclusief de kosten. Is jouw organisatie het eens met dit voorstel? Dan kan onze samenwerking beginnen.
In de nul-meting doen we allereerst nader onderzoek naar de resultaten en ervaringen uit het verleden. Vervolgens wordt er met een frisse blik naar de relevante zoekwoorden gekeken die matchen met het product of de dienst. Hoe verhouden deze zoekwoorden zich tot de vindbaarheid van de website/app in de zoekmachine? Wat doen concurrenten? Welke zoekwoorden gebruikt jouw doelgroep in de zoekmachine? Op welke producten of diensten gaan we de focus leggen?
Dit zijn allemaal relevante vragen die gesteld moeten worden en waar we in de nul-meting inzicht in verkrijgen om verder te kunnen naar de volgende stap.
In deze stap richten we de tools in om de technische audit te kunnen uitvoeren om vervolgens te bepalen welke zaken er geoptimaliseerd moeten worden. We kijken bij deze stap onder andere naar de volgende punten: pagina laadsnelheid, rich snippets & structured data en mobile SEO. Vervolgens gaan we aan de slag met een trefwoord analyse om te bepalen welke focus zoekwoorden belangrijk zijn om op te richten met het doel om betere zoekposities te behalen. En als de techniek en content goed staat kunnen we beginnen met het verhogen van de autoriteit door het verkrijgen van meer inkomende links, hiervoor gaan we uitgebreid het linkprofiel in kaart brengen.
Als de data eenmaal wordt afgevangen zorgen we er middels handige rapportages voor dat de ontwikkelingen inzichtelijk zijn. Vervolgens analyseren we de data om tot actionable insights te komen die gebruikt kunnen worden voor optimalisaties.
Aan de hand van een Dashboard rapportage worden de ontwikkelingen zichtbaar gemaakt en volgt er met regelmaat overleg om te bespreken waar we e.e.a. kunnen bijsturen.
Op basis van de inzichten uit de rapportages wordt er ook gekeken waar er nog kansen liggen om te kunnen scoren voor nieuwe zoekwoorden of wat er nog gedaan moet worden om hogere posities te behalen voor de bestaande focus zoekwoorden. Er wordt gekeken of er voldoende content is en of deze kwalitatief genoeg is en/of er meer inkomende links behaald moeten worden.
In de eerste stap is het belangrijk om de doelstellingen en KPI’s van jouw organisatie duidelijk in kaart te brengen. Dit doen wij tijdens een vrijblijvend intakegesprek. Zo weten wij welke werkzaamheden er zijn en vanaf welke kant er moet worden bijgestuurd.
Vervolgens maken wij een voorstel voor de uit te voeren werkzaamheden inclusief de kosten. Is jouw organisatie het eens met dit voorstel? Dan kan onze samenwerking beginnen.
In de nul-meting doen we allereerst nader onderzoek naar de resultaten en ervaringen uit het verleden. Vervolgens wordt er met een frisse blik naar de relevante zoekwoorden gekeken die matchen met het product of de dienst. Hoe verhouden deze zoekwoorden zich tot de vindbaarheid van de website/app in de zoekmachine? Wat doen concurrenten? Welke zoekwoorden gebruikt jouw doelgroep in de zoekmachine? Op welke producten of diensten gaan we de focus leggen?
Dit zijn allemaal relevante vragen die gesteld moeten worden en waar we in de nul-meting inzicht in verkrijgen om verder te kunnen naar de volgende stap.
In deze stap richten we de tools in om de technische audit te kunnen uitvoeren om vervolgens te bepalen welke zaken er geoptimaliseerd moeten worden. We kijken bij deze stap onder andere naar de volgende punten: pagina laadsnelheid, rich snippets & structured data en mobile SEO. Vervolgens gaan we aan de slag met een trefwoord analyse om te bepalen welke focus zoekwoorden belangrijk zijn om op te richten met het doel om betere zoekposities te behalen. En als de techniek en content goed staat kunnen we beginnen met het verhogen van de autoriteit door het verkrijgen van meer inkomende links, hiervoor gaan we uitgebreid het linkprofiel in kaart brengen.
Als de data eenmaal wordt afgevangen zorgen we er middels handige rapportages voor dat de ontwikkelingen inzichtelijk zijn. Vervolgens analyseren we de data om tot actionable insights te komen die gebruikt kunnen worden voor optimalisaties.
Aan de hand van een Dashboard rapportage worden de ontwikkelingen zichtbaar gemaakt en volgt er met regelmaat overleg om te bespreken waar we e.e.a. kunnen bijsturen.
Op basis van de inzichten uit de rapportages wordt er ook gekeken waar er nog kansen liggen om te kunnen scoren voor nieuwe zoekwoorden of wat er nog gedaan moet worden om hogere posities te behalen voor de bestaande focus zoekwoorden. Er wordt gekeken of er voldoende content is en of deze kwalitatief genoeg is en/of er meer inkomende links behaald moeten worden.
Het inzetten van een succesvolle online marketing strategie betekent dat je niet meer zonder een full funnel marketing strategie kan. Om jouw doelgroep(en) effectief te kunnen aanspreken is het van belang dat je de juiste boodschap op het juiste moment (customer journey) via het juiste marketing kanaal communiceert. MondoMarketing helpt als Zoekmachine Optimalisatie / SEO Bureau organisaties om doelen te behalen door een effectieve online marketing strategie. Dit doen wij door de juiste communicatie, juiste timing en doeltreffende online marketing kanalen in te zetten.
1. Het is mogelijk om de volledige expertise uit te besteden aan MondoMarketing.
Weet jouw organisatie nog niet precies hoe deze expertise in zijn werk gaat? Dan is het mogelijk dat wij alles voor je inrichten. De doelstellingen van jouw organisatie staan voorop en op basis hiervan en jouw budget kunnen wij een volledig plan van aanpak, inclusief strategie, communicatie, rapportage, set-up, campagne management en content opstellen en deze ten uitvoer brengen.
2. Jouw organisatie wil deels zelf aan de knoppen draaien.
Heeft jouw organisatie op dit moment al voldoende kennis over de inrichting van deze expertise? Dan is het mogelijk om zelf een aantal zaken op te pakken en in te richten. Denk bijvoorbeeld aan het aanleveren van content en/of bepaalde targeting criteria. Samen met ons kan er besproken worden welke werkzaamheden jouw organisatie zelf kan uitvoeren. Uiteraard zullen wij je altijd blijven helpen om het beste resultaat te behalen.
1+1=3
Voor welke samenwerking je ook kiest, we doen dit altijd in nauwe afstemming zodat we op de hoogte kunnen blijven van de bedrijfsontwikkelingen die spelen, waar we mogelijk ook voordeel uit kunnen halen voor de campagnes. Zo is er sprake van een complementaire samenwerking; 1+1=3.
Wij lopen met iedere klant meerdere stappen door in onze werkwijze. Dit begint bij een vrijblijvend intakegesprek om de doelen en kansen te bespreken. Vervolgens maken wij een analyse om tot een helder plan van aanpak te komen. Een goede basis is volgens ons van essentieel belang, waardoor het kan zijn dat er eerst (technische) zaken aan de website geoptimaliseerd moeten worden voordat er aan slag kan worden gegaan met de start van structurele content optimalisatie en het verhogen van de autoriteit. Als er van start wordt gegaan met het verbeteren van de content en verhogen van de autoriteit, evalueren we vervolgens gezamenlijk. Hier stellen wij vooraf een rapportage voor op. Vanaf het moment dat de basis op orde is kunnen we weer zaken blijven optimaliseren om de beste resultaten te behalen.
KvK: 86869647
BTW Nr: NL864125616B01
© 2010 – 2024 MondoMarketing B.V. | Performance Driven Digital Marketing Bureau Utrecht – All rights reserved
Al meer dan 250 keer aangevraagd.