• Meer zichtbaarheid
  • Meer (loyale) klanten
  • Meer omzet

Digital Out of Home (DOOH) is binnen ons digital marketing bureau een sterk opkomend kanaal. We zien dat er steeds meer mogelijkheden zijn om digitaal (automated) advertentieruimtes te kunnen inkopen op billboards, onder andere langs (snel)wegen, stations en winkelstraten. Het gebruik van DOOH brengt verschillende voordelen met zich mee, zeker t.o.v. de traditionele abri’s. Voorbeelden van voordelen zijn; inspelen op actualiteit, flexibiliteit, specifieke (doelgroep) targeting en kostenbesparing. Wij hebben ervaring met het inzetten van Digital Out of Home campagnes en kunnen hierbij de juiste uitkomst bieden voor jouw organisatie. Lees hier meer over de voordelen van DOOH en hoe wij je als ervaren Digital Out of Home / DOOH Advertising Bureau hiermee verder kunnen helpen om goede resultaten te behalen.

Wat is Digital Out of Home?

Digital Out of Home is een van de nieuwste ontwikkelingen in buitenreclame. Zo zijn er diverse digitale (automated) schermen in verschillende formaten waarop je jouw boodschap kunt weergeven. Deze schermen komen op verschillende plekken in het openbaar (vervoer) naar voren. Denk hierbij bijvoorbeeld aan: bushokjes, stations, langs snelwegen, in winkelcentra en op nog veel meer opvallende plekken waar veel mensen samenkomen. Het is mogelijk om op een eenvoudige of dynamische wijze (HTML5) content te tonen.

DOOH brengt ook steeds meer targeting mogelijkheden met zich mee zoals; tijdstip, locatie, weer en evenementen, hierdoor wordt de relevantie steeds groter. De verwachting is dat de traditionele posters en abri’s uiteindelijk grotendeels zullen worden vervangen door deze digitale manier van adverteren. Er is dan ook een markttrend zichtbaar die laat zien dat de budgetten van automated trading blijven groeien. De toenemende mogelijkheden binnen demand side platforms (DSP’s) en de koppelingen met verschillende aanbieders zorgen ervoor dat het steeds gemakkelijker wordt om een advertentieruimte automatisch in te kopen zodat er meer tijd over blijft voor het ontwikkelen van een effectieve strategie.

Wat zijn de voordelen van Digital Out of Home?

  • Transparant; meten & bijsturen op data;
  • Doelgroepen bereiken op A-locaties;
  • Gerichte targeting mogelijkheden;
  • Adverteren met budgetten vanaf 1K;
  • Rechtstreeks en programmatic inkopen;
  • Gemakkelijk AB-testen van content;
  • Scorende dynamische/animerende ads;
  • Aantrekken van kwalitatieve bezoekers;
  • Resultaten behalen op korte termijn;
  • Betalen per CPM;
  • Snelle manier om awareness te creëren.

Hoe zet je Digital Out of Home effectief in?

Door middel van programmatic buying (veilingsysteem) kunnen wij de zichtbaarheid en het bereik van jouw organisatie inkopen bij een aangesloten DSP. Dit doen wij op een flexibele en kostenefficiënte wijze. Daarnaast maken wij gebruik van de beschikbare targeting opties zoals: tijdstip/dag, locatie, weer en evenementen. Wij brengen in kaart hoe de campagne het best ingezet kan worden en wat voor communicatie- en contentvormen hiervoor nodig zijn, zodat de campagne aanslaat bij de doelgroep.

De communicatie en targeting keuzes die we adviseren om de DOOH campagne zo effectief mogelijk in te zetten, maken wij graag samen. Dit doen we o.b.v. eerdere ervaringen en doelgroep informatie, mits die voorhanden zijn. Hierbij staat het doel dat we willen bereiken met de campagne altijd centraal.

Online Quickscan aanvragen

De stappen naar het succes van Digital Out of Home

In de eerste stap is het belangrijk om de doelstellingen en KPI’s van jouw organisatie duidelijk in kaart te brengen. Dit doen wij tijdens een vrijblijvend intakegesprek. Zo weten wij welke werkzaamheden er zijn en welke kant op gestuurd moet worden.

Vervolgens maken wij een voorstel voor de uit te voeren werkzaamheden, inclusief de budgetten. Is jouw organisatie het eens met dit voorstel? Dan kan onze samenwerking beginnen.

In de nul-meting doen we allereerst nader onderzoek naar de resultaten en ervaringen uit het verleden. Vervolgens wordt er met een frisse blik naar de doelgroep gekeken die matcht met het product of de dienst. Wat doen concurrenten? Welke website gebruikt de doelgroep? Hoeveel vertoningen krijg je ongeveer voor welk budget? Op welke producten of diensten gaan we de focus leggen? Gaan we adverteren op een of meerdere DOOH netwerken?

Dit zijn allemaal relevante vragen waar we in de nul-meting inzicht in verkrijgen.

In deze stap wordt de Tracking ingericht om ervoor te zorgen dat we de prestaties van de campagnes goed kunnen meten en we bepaalde marketingtechnieken toe kunnen passen. Hieronder vallen de Conversie tracking (om de doelen te kunnen meten), Remarketing tracking (om bezoekers te kunnen Remarketen) en het inrichten van het Google Analytics account met behulp van Google Tag Manager. Als er al een structuur aanwezig is, dan gaan wij deze optimaliseren (indien nodig).

Daarnaast worden in deze stap het advertentieaccount en eventuele andere tools ingericht.

Als de tracking en de instellingen van het DOOH Ads account zijn ingericht gaan we aan de slag met het opzetten van de campagnes. Hierbij gaan we uit van de doelstellingen en doelgroep targeting die eerder in het onderzoek naar boven zijn gekomen. In deze stap wordt er ook besproken welke communicatieboodschap goed past bij het doel en de door jou gekozen doelgroep. Ook wordt er gekeken welke advertentievorm het beste ingezet kan worden zoals een (dynamische) banner, video of statische afbeelding. De creatives kunnen wij verzorgen of deze worden aangeleverd.

Na de live-gang van de campagnes blijven we de prestaties van de campagnes actief monitoren zodat we deze op basis van voortschrijdend inzicht kunnen bijsturen. Ook voeren we AB-testen uit om te kijken of we een hoger conversiepercentage kunnen behalen en we voeren snel nieuwe toepassingen door. Daarnaast kunnen we de campagnes uitbreiden als we zien dat er meer kansen liggen.

Aan de hand van een Dashboard rapportage worden alle campagne ontwikkelingen zichtbaar gemaakt en volgt er met regelmaat overleg om te bespreken waar we e.e.a. kunnen bijsturen.

De bevindingen uit de analyse en rapportage van de vorige stap worden doorgevoerd in het optimalisatie proces. Dit optimalisatie proces wordt ook wel het campagne management genoemd. Hierbij blijven we afhankelijk van de omvang van de campagne op wekelijkse basis updates doorvoeren. Het doel is om de prestaties van de campagne op peil te houden en/of te verbeteren waar mogelijk.

Strategische en doelgerichte aanpak

Het inzetten van een succesvolle online marketing strategie betekent dat je niet meer zonder een full funnel marketing strategie kan. Om jouw doelgroep(en) effectief te kunnen aanspreken is het van belang dat je de juiste boodschap op het juiste moment (customer journey) via het juiste marketing kanaal communiceert. MondoMarketing helpt als Digital Out of Home / DOOH Advertising bureau organisaties om doelen te behalen door effectieve digitale marketing strategie. Dit doen wij door de juiste communicatie, juiste timing en doeltreffende online marketing kanalen in te zetten.

Meer marketingstrategie

Resultaten die wij als Digital Out of Home Advertising Bureau behalen

  • Stijging in websitebezoekers;
  • (Groter) bereik bij jouw doelgroep;
  • Duidelijke rapportages;
  • Verhoging (retentie) klanten;
  • Verhoogde merkbekendheid;
  • Verhoging product overweging;
  • Efficiënt inzetten van jouw budget.
Bekijk onze klantervaringen

Effectieve samenwerking; 1+1=3

1. Het is mogelijk om de volledige expertise uit te besteden aan MondoMarketing.

Weet jouw organisatie nog niet precies hoe deze expertise in zijn werk gaat? Dan is het mogelijk dat wij alles voor je inrichten. De doelstellingen van jouw organisatie staan voorop en op basis hiervan en jouw budget kunnen wij een volledig plan van aanpak, inclusief strategie, communicatie, content, rapportage, campagne management en set-up opstellen en deze ten uitvoer brengen.

2. Jouw organisatie wil deels zelf aan de knoppen draaien.

Heeft jouw organisatie op dit moment al voldoende kennis over de inrichting van deze expertise? Dan is het mogelijk om zelf een aantal zaken op te pakken en in te richten. Denk bijvoorbeeld aan het aanleveren van content en/of bepaalde targeting criteria. Samen met ons kan er besproken worden welke werkzaamheden jouw organisatie zelf kan uitvoeren. Uiteraard zullen wij je altijd blijven helpen om het beste resultaat te behalen.

1+1=3
Voor welke samenwerking je ook kiest, we doen dit altijd in nauwe afstemming zodat we op de hoogte kunnen blijven van de bedrijfsontwikkelingen die spelen, waar we mogelijk ook voordeel uit kunnen halen voor de campagnes. Zo is er sprake van een complementaire samenwerking; 1+1=3.

Onze werkwijze in 7 stappen

Wij lopen met iedere klant meerdere stappen door in onze werkwijze. Dit begint bij een vrijblijvend intakegesprek om de doelen en kansen te bespreken. Vervolgens maken wij een analyse om tot een helder plan van aanpak te komen. Een goede basis is volgens ons van essentieel belang, waardoor het kan zijn dat er eerst zaken aan de communicatie en/of website geoptimaliseerd moeten worden voordat er aan slag kan worden gegaan met de start van de campagne(s). Als we van start gaan met de set-up van de campagne(s) en het managen, evalueren we vervolgens gezamenlijk. Hier stellen wij vooraf een rapportage voor op. Vanaf het moment dat de basis op orde is kunnen we weer zaken blijven optimaliseren om de beste resultaten te behalen.

Pieter l Digital Marketing Consultant l MondoMarketing l Performance Driven Digital Marketing Bureau

Wil jij met DOOH impact creëren voor jouw organisatie?

Maak dan kennis met MondoMarketing
  • Jouw ‘eigen’ online marketeer
  • Meer dan 10 jaar ervaring
  • Kennisdeling staat voorop
  • Servicegericht & betrouwbaar
  • Geen langdurige contracten
  • Geaccrediteerd; o.a. Google Partner
  • Jouw ‘eigen’ online marketeer
  • Meer dan 10 jaar ervaring
  • Kennisdeling staat voorop
  • Servicegericht & betrouwbaar
  • Geen langdurige contracten
  • Geaccrediteerd; o.a. Google Partner