Social Media Advertising is binnen ons online marketing bureau een van de succesfactoren voor onze klanten in de online marketingmix. Het is van grote toegevoegde waarde om deze kennisintensieve campagnes op de juiste manier te laten inrichten door een specialist. Hierdoor kunnen de beste resultaten worden behaald. Door campagnes op een innovatieve en strategische manier in te steken, kunnen er door middel van Social Media Advertising meer potentiële klanten op de hoogte worden gebracht. Het doel is daarbij om relevante bezoekers en uiteindelijk meer conversies op jouw website te realiseren. Lees hier meer over de voordelen van Social Media Advertising en hoe wij je als ervaren Social Media Advertising Bureau hiermee verder kunnen helpen om goede resultaten te behalen.

Wat is Social Media Advertising?

Social Media Advertising is een vorm van online marketing waarbij sociale netwerken worden ingezet bij het plaatsen van de advertentie campagnes. Deze advertenties worden vertoond aan getargete doelgroepen die gebruik maken van social media. De ingekochte advertenties zijn zichtbaar op onder andere de tijdlijn/feed van de gebruiker.

Bekende social media kanalen die veelvuldig en met succes worden ingezet voor Social Media Advertising zijn Facebook, Instagram, LinkedIn, X (voorheen Twitter) en Pinterest. De kracht van social media is dat de verschillende kanalen over een grote hoeveelheid data beschikken. Hierdoor is er een legio aan targeting mogelijkheden beschikbaar om de juiste doelgroep te bereiken. Daarnaast is het grote voordeel van Social Media Advertising dat er extra/gratis bereik en sociale bewijskracht kan worden behaald doordat advertenties gedeeld en geliked kunnen worden.

Social Media Advertising wordt ingezet voor verschillende doeleinden. De doelen die het vaakst voorkomen zijn; het verhogen van volgers, genereren van conversies of bezoek aan de site en het verhogen van de naamsbekendheid.

Wat zijn de voordelen van Social Media Advertising?

  • Transparant; meten & bijsturen op data;
  • Doelgroepen bereiken op social media;
  • Gerichte targeting mogelijkheden;
  • Adverteren met budgetten vanaf 1K;
  • Rechtstreeks en programmatic inkopen;
  • Gemakkelijk AB-testen van content;
  • Scorende dynamische/animerende ads;
  • Aantrekken van kwalitatieve bezoekers;
  • Resultaten behalen op korte termijn;
  • Betalen per klik/CPM;
  • Snelle manier om awareness te creëren;
  • Effectieve vorm voor Remarketing.

Hoe zet je Social Media Advertising effectief in?

Het inrichten van Social Media Advertising campagnes gaat verder dan alleen het instellen van de juiste targeting. Om een succesvolle strategie te kunnen vormen zijn context, creatie, relevantie en techniek randvoorwaarden geworden voor Social Media Advertising.

Via de verschillende social media kanalen kan er rechtstreeks advertentieruimte ingekocht worden. Dit doen wij door van tevoren een forecast te maken van de kosten en opbrengsten. Hierbij is het belangrijk om duidelijke afspraken (lees; doelstellingen) te hebben afgestemd met jouw organisatie, zodat niemand voor verrassingen komt te staan. Daarnaast is goede kwaliteit van zeer groot belang bij het samenstellen van een advertentie en landingspagina, omdat dit het succes bepaalt van de campagne.

Tegenwoordig is het mogelijk (dit hangt af van het campagne type en hoeveelheid beschikbare data) om de advertentieruimte geautomatiseerd in te kopen o.b.v. bepaalde doelstellingen. Denk bijvoorbeeld aan CPO (Cost per order), ROAS (Return of Adspend) of Maximale Zichtbaarheid. De resultaten worden geanalyseerd. Op basis daarvan kunnen we verder optimaliseren.

Social Media Quickscan aanvragen

De stappen naar het succes van Social Media Advertising

In de eerste stap is het belangrijk om de doelstellingen en KPI’s van jouw organisatie duidelijk in kaart te brengen. Dit doen wij tijdens een vrijblijvend intakegesprek. Zo weten wij welke werkzaamheden er zijn en welke kant op gestuurd moet worden.

Vervolgens maken wij een voorstel voor de uit te voeren werkzaamheden, inclusief de budgetten. Is jouw organisatie het eens met dit voorstel? Dan kan onze samenwerking beginnen.

In de nul-meting doen we allereerst nader onderzoek naar de resultaten en ervaringen uit het verleden. Vervolgens wordt er met een frisse blik naar de doelgroep gekeken die matcht met het product of de dienst. Wat doen concurrenten? Welke website gebruikt de doelgroep? Hoeveel vertoningen zul je ongeveer krijgen voor welk budget? Op welke producten of diensten gaan we de focus leggen? Gaan we adverteren op een of meerdere social media kanalen?

Dit zijn allemaal relevante vragen die gesteld moeten worden en waar we in de nul-meting inzicht in verkrijgen om verder te kunnen naar de volgende stap.

In deze stap wordt de Tracking ingeregeld om ervoor te zorgen dat we de prestaties van de campagnes goed kunnen meten en we bepaalde marketingtechnieken toe kunnen passen. Hieronder valt de conversie tracking (om alle doelen te kunnen meten), Remarketing tracking (om bezoekers te kunnen Remarketen) en het inrichten van het Google Analytics account met behulp van Google Tag Manager. Als er al een structuur aanwezig is dan gaan wij deze optimaliseren (indien nodig).

Daarnaast worden in deze stap het advertentieaccount en eventuele andere tools ingericht.

Als de tracking en de instellingen van het Social Ads account zijn ingericht gaan we aan de slag met het opzetten van de campagnes. Hierbij gaan we uit van de doelstellingen en doelgroep targeting die eerder in het onderzoek naar boven zijn gekomen. Ook wordt er in deze stap besproken welke communicatieboodschap goed past bij het doel en de door jou gekozen doelgroep. Daarnaast wordt er gekeken naar welke advertentievorm het beste ingezet kan worden zoals een (dynamische)vbanner, video of statische afbeelding. De creatives kunnen wij verzorgen of deze worden aangeleverd.

Na de live-gang van de campagnes blijven we de prestaties van de campagnes actief monitoren zodat we deze op basis van voortschrijdend inzicht kunnen bijsturen. Ook voeren we AB-testen uit om te kijken of we een hoger conversie percentage kunnen behalen. Daarnaast voeren we snel nieuwe toepassingen door. Daarnaast kunnen we de campagnes uitbreiden als we zien dat er meer kansen liggen.

Aan de hand van een Dashboard rapportage worden campagne ontwikkelingen zichtbaar gemaakt en volgt er met regelmaat overleg om te bespreken waar we e.e.a. kunnen bijsturen.

De bevindingen uit de analyse en rapportage van de vorige stap worden doorgevoerd in het optimalisatie proces. Dit optimalisatie proces wordt ook wel het campagne management genoemd. Hierbij blijven we afhankelijk van de omvang van de campagne op wekelijkse basis updates doorvoeren. Het doel is om de prestaties van de campagne op peil te houden en/of te verbeteren waar mogelijk.

Strategische en doelgerichte aanpak

Het inzetten van een succesvolle online marketing strategie betekent dat je niet meer zonder een full funnel marketing strategie kan. Om jouw doelgroep(en) effectief te kunnen aanspreken is het van belang dat je de juiste boodschap op het juiste moment (customer journey) via het juiste marketing kanaal communiceert. MondoMarketing helpt als Social Media Advertising Bureau organisaties om doelen te behalen door een effectieve online marketing strategie. Dit doen wij door de juiste communicatie, juiste timing en doeltreffende online marketing kanalen in te zetten.

Meer marketingstrategie

Resultaten die wij als Social Media Advertising Bureau behalen

  • Stijging in websitebezoekers;
  • (Groter) bereik bij jouw doelgroep;
  • Duidelijke rapportages;
  • Verhoging retentie klanten;
  • Verhoogde merkbekendheid;
  • Verhoging product overweging;
  • Efficiënt inzetten van jouw budget.
Bekijk onze klantervaringen

Effectieve samenwerking; 1+1=3

1. Het is mogelijk om de volledige expertise uit te besteden aan MondoMarketing.

Weet jouw organisatie nog niet precies hoe deze expertise in zijn werk gaat? Dan is het mogelijk dat wij alles voor je inrichten. De doelstellingen van jouw organisatie staan voorop en op basis hiervan en jouw budget kunnen wij een volledig plan van aanpak, inclusief strategie, communicatie, content, rapportage, campagne management en set-up opstellen en deze ten uitvoer brengen.

2. Jouw organisatie wil deels zelf aan de knoppen draaien.

Heeft jouw organisatie op dit moment al voldoende kennis over de inrichting van deze expertise? Dan is het mogelijk om zelf een aantal zaken op te pakken en in te richten. Denk bijvoorbeeld aan het aanleveren van content en/of bepaalde targeting criteria. Samen met ons kan er besproken worden welke werkzaamheden jouw organisatie zelf kan uitvoeren. Uiteraard zullen wij je altijd blijven helpen om het beste resultaat te behalen.

1+1=3
Voor welke samenwerking je ook kiest, we doen dit altijd in nauwe afstemming zodat we op de hoogte kunnen blijven van de bedrijfsontwikkelingen die spelen, waar we mogelijk ook voordeel uit kunnen halen voor de campagnes. Zo is er sprake van een complementaire samenwerking; 1+1=3.

Onze werkwijze in 7 stappen

Wij lopen met iedere klant meerdere stappen door in onze werkwijze. Dit begint bij een vrijblijvend intakegesprek om de doelen en kansen te bespreken. Vervolgens maken wij een analyse om tot een helder plan van aanpak te komen. Een goede basis is volgens ons van essentieel belang, waardoor het kan zijn dat er eerst zaken aan de communicatie en/of website geoptimaliseerd moeten worden voordat er aan slag kan worden gegaan met de start van de campagne(s). Als we van start gaan met de set-up van de campagne(s) en het managen, evalueren we vervolgens gezamenlijk. Hier stellen wij vooraf een rapportage voor op. Vanaf het moment dat de basis op orde is kunnen we weer zaken blijven optimaliseren om de beste resultaten te behalen.

Pieter l Digital Marketing Consultant l MondoMarketing l Performance Driven Digital Marketing Bureau

Wil jij met Social Media Advertising impact creëren voor jouw organisatie?

Maak dan kennis met MondoMarketing
  • Jouw ‘eigen’ online marketeer
  • Meer dan 10 jaar ervaring
  • Kennisdeling staat voorop
  • Servicegericht & betrouwbaar
  • Geen langdurige contracten
  • Geaccrediteerd; o.a. Google Partner
  • Jouw ‘eigen’ online marketeer
  • Meer dan 10 jaar ervaring
  • Kennisdeling staat voorop
  • Servicegericht & betrouwbaar
  • Geen langdurige contracten
  • Geaccrediteerd; o.a. Google Partner