Display Advertising Bureau

  • Meer zichtbaarheid
  • Meer (loyale) klanten
  • Meer omzet

Display Advertising is binnen ons online marketing bureau een van de succesfactoren voor de zichtbaarheid van onze klanten in de online marketingmix. Het is van grote toegevoegde waarde om deze kennisintensieve campagnes op de juiste manier te laten inrichten door een specialist. Hierdoor kunnen de beste resultaten worden behaald. Door de campagnes op een innovatieve en strategische manier in te steken, kunnen er d.m.v. Display Advertising meer potentiële klanten op de hoogte worden gebracht. Het doel daarbij is om relevante bezoekers en uiteindelijk meer conversies op jouw website te realiseren. Lees hier meer over de voordelen van Display Advertising en hoe wij je als ervaren Display Advertising Bureau hiermee verder kunnen helpen om goede resultaten te behalen.

Wat is Display Advertising?

Display Advertising is een vorm van online adverteren, waarbij gebruik wordt gemaakt van beeld, tekst en/of uitingen van geanimeerde video’s. Deze online advertenties zijn voor jouw doelgroep zichtbaar op verschillende websites, apps en video’s binnen het gekozen netwerk. Een groot voordeel is daarbij dat er steeds meer ‘targeting’ opties mogelijk zijn op advertentieplatformen. Bijvoorbeeld targeten op geslacht, leeftijd, locatie of interesse. Hierdoor kun je jouw doelgroep steeds specifieker benaderen. Dit zorgt uiteindelijk voor meer zichtbaarheid, meer bezoekers en uiteindelijk meer conversie op jouw website. 

Bekende Display Advertising netwerken zijn het Google Display Netwerk (GDN), YouTube, DPG media (o.a. nu.nl) en Adform. Door het inzetten van het juiste Display Advertising kanaal kunnen wij de doelgroep op een efficiënte wijze bereiken.

Wat zijn de voordelen van Display Advertising?

  • Transparant; meten & bijsturen op data;
  • Doelgroepen bereiken op A-websites;
  • Gerichte targeting mogelijkheden;
  • Adverteren met budgetten vanaf 1K;
  • Rechtstreeks en programmatic inkopen;
  • Gemakkelijk AB-testen van content;
  • Scorende dynamische/animerende ads;
  • Aantrekken van kwalitatieve bezoekers;
  • Resultaten behalen op korte termijn;
  • Betalen per klik/CPM;
  • Snelle manier om awareness te creëren;
  • Effectieve vorm voor Remarketing.

Hoe zet je Display Advertising effectief in?

Het inrichten van Display Advertising gaat verder dan alleen het instellen van de juiste targeting. Context, creatie, relevantie en techniek zijn randvoorwaarden geworden om een succesvolle strategie te kunnen vormen voor Display Advertising.

Via Google Ads (GDN-netwerk) en andere DSP- aanbieders  kan er rechtstreeks advertentieruimte ingekocht worden. Dit doen wij door vooraf een forecast te maken van de kosten en opbrengsten. Hierbij is het belangrijk om duidelijke afspraken (lees; doelstellingen) te hebben afgestemd met jouw organisatie, zodat niemand voor verrassingen komt te staan. Daarnaast is het van groot belang om een advertentie en landingspagina samen te stellen van een goede kwaliteit, omdat dit mede het succes bepaald van de campagne.

Tegenwoordig is het ook mogelijk (afhankelijk van het campagne type en hoeveelheid beschikbare data) om de advertentieruimte geautomatiseerd in te kopen o.b.v. bepaalde doelstellingen. Denk bijvoorbeeld aan CPO (Cost per order), ROAS (Return of Adspend) of Maximale Zichtbaarheid. De resultaten worden geanalyseerd, waardoor we op basis daarvan verder kunnen optimaliseren.

Online Quickscan Aanvragen

De stappen naar het succes van Display Advertising

In de eerste stap is het belangrijk om de doelstellingen en KPI’s van jouw organisatie duidelijk in kaart te brengen. Dit doen wij tijdens een vrijblijvend intakegesprek. Zo weten wij welke werkzaamheden er zijn en welke kant op gestuurd moet worden.

Vervolgens maken wij een voorstel voor de uit te voeren werkzaamheden inclusief de budgetten. Is jouw organisatie het eens met dit voorstel? Dan kan onze samenwerking beginnen.

In de nul-meting doen we allereerst nader onderzoek naar de resultaten en ervaringen uit het verleden. Vervolgens wordt er met een frisse blik naar de doelgroep gekeken die matcht met het product of de dienst. Wat doen concurrenten? Welke website gebruikt de doelgroep? Hoeveel vertoningen krijg je ongeveer voor welk budget? Op welke producten of diensten gaan we de focus leggen? Gaan we adverteren op een of meerdere Display Advertising netwerken van Google / Sanoma?

Dit zijn allemaal relevante vragen die gesteld moeten worden en waar we in de nul-meting inzicht in verkrijgen om verder te kunnen naar de volgende stap.

In deze stap wordt de Tracking ingericht om ervoor te zorgen dat we de prestaties van de campagnes goed kunnen meten en we bepaalde marketingtechnieken kunnen toepassen. Hieronder valt de Conversie tracking (om de doelen te kunnen meten), Remarketing tracking (om bezoekers te kunnen Remarketen) en het inrichten van het Google Analytics account met behulp van Google Tag Manager. Als er al een structuur aanwezig is dan gaan wij deze optimaliseren (indien nodig).

Daarnaast wordt in deze stap het advertentieaccount en eventuele andere tools ingericht.

Als de tracking en de instellingen van het Display Advertising account(s) zijn ingericht gaan we aan de slag met het opzetten van de campagnes. Hierbij gaan we uit van de doelstellingen en doelgroep targeting die eerder in het onderzoek naar boven zijn gekomen. In deze stap wordt er ook besproken welke communicatie- boodschap goed past bij het doel en de door jouw gekozen doelgroep. Ook wordt er gekeken naar welke advertentievorm het beste ingezet kan worden zoals een (dynamische)banner, video of statische afbeelding. De creatives kunnen wij verzorgen of deze worden aangeleverd.

Na de live-gang van de campagnes blijven we de prestaties van de campagnes actief monitoren zodat we deze op basis van voortschrijdend inzicht kunnen bijsturen. Ook voeren we AB-testen uit om te kijken of we een hoger conversiepercentage kunnen behalen en we voeren snel nieuwe toepassingen door. Daarnaast kunnen we de campagnes uitbreiden als we zien dat er meer kansen liggen.

Aan de hand van een Dashboard rapportage worden de campagne- ontwikkelingen zichtbaar gemaakt en volgt er met regelmaat overleg om te bespreken waar we e.e.a. kunnen bijsturen.

De bevindingen uit de analyse en rapportage van de vorige stap worden doorgevoerd in het optimalisatie proces. Dit optimalisatie proces wordt ook wel campagne management genoemd waarbij we afhankelijk van de omvang van de campagne op wekelijkse basis updates blijven doorvoeren. Het doel is om de prestaties van de campagne op peil te houden en/of te verbeteren waar mogelijk.

Strategische en doelgerichte aanpak

Het inzetten van een succesvolle online marketing strategie betekent dat je niet meer zonder een full funnel marketing strategie kan. Om jouw doelgroep(en) effectief te kunnen aanspreken is het van belang dat je de juiste boodschap op het juiste moment (customer journey) via het juiste marketingkanaal communiceert. MondoMarketing helpt als Display Advertising Bureau organisaties door een effectieve online marketing strategie, doelen te behalen. Dit doen wij door de juiste communicatie, juiste timing en doeltreffende online marketing kanalen in te zetten.

Meer marketingstrategie

Resultaten die wij als Display Advertising Bureau behalen

  • Stijging in websitebezoekers;
  • (Groter) bereik bij jouw doelgroep;
  • Duidelijke rapportages;
  • Verhoging retentie klanten;
  • Verhoogde merkbekendheid;
  • Verhoging product overweging;
  • Efficiënt inzetten van jouw budget.
Bekijk onze klantervaringen

Effectieve samenwerking; 1+1=3

1. Het is mogelijk om de volledige expertise uit te besteden aan MondoMarketing.

Weet jouw organisatie nog niet precies hoe deze expertise in zijn werk gaat? Dan is het mogelijk dat wij alles voor je inrichten. De doelstellingen van jouw organisatie staan voorop en op basis hiervan en jouw budget kunnen wij een volledig plan van aanpak inclusief strategie, communicatie, content, set-up, campagne management en rapportage opstellen en deze ten uitvoer brengen.

2. Jouw organisatie wilt deels zelf aan de knoppen draaien.

Heeft jouw organisatie op dit moment al voldoende kennis over de inrichting van deze expertise? Dan is het mogelijk om zelf een aantal zaken op te pakken en in te richten. Denk bijvoorbeeld aan het aanleveren van content en/of bepaalde targeting criteria. Samen met ons kan er besproken worden welke werkzaamheden jouw organisatie zelf kan uitvoeren. Uiteraard zullen wij je altijd blijven helpen om het beste resultaat te behalen.

1+1=3
Voor welke samenwerking je ook kiest; we doen dit altijd in nauwe afstemming zodat we ook op de hoogte blijven van de bedrijfsontwikkelingen die spelen en we daar mogelijk ook voordeel uit kunnen halen voor de campagnes. Zo is er sprake van een complementaire samenwerking; 1+1=3.

Onze werkwijze in 7 stappen

Wij lopen met iedere klant meerdere stappen door in onze werkwijze. Dit begint bij een vrijblijvend intakegesprek om de doelen en kansen te bespreken. Vervolgens maken wij een analyse om tot een helder plan van aanpak te komen. Een goede basis is volgens ons van essentieel belang, waardoor het kan zijn dat er eerst zaken aan de communicatie en/of website geoptimaliseerd moeten worden voordat er aan slag kan worden gegaan met de start van de campagne(s). Als we vervolgens van start gaan met de set-up van de campagne(s) en het managen, evalueren we vervolgens gezamenlijk waarbij wij vooraf een rapportage opstellen. Hier vandaan kunnen we weer zaken blijven optimaliseren om de beste resultaten te behalen.

Pieter l Digital Marketing Consultant l MondoMarketing

Wil jij met Display Advertising impact creëren voor jouw organisatie?

Maak dan kennis met MondoMarketing
  • Jouw ‘eigen’ online marketeer
  • Meer dan 10 jaar ervaring
  • Kennisdeling staat voorop
  • Servicegericht & betrouwbaar
  • Geen langdurige contracten
  • Geaccrediteerd; o.a. Google Partner
  • Jouw ‘eigen’ online marketeer
  • Meer dan 10 jaar ervaring
  • Kennisdeling staat voorop
  • Servicegericht & betrouwbaar
  • Geen langdurige contracten
  • Geaccrediteerd; o.a. Google Partner