Online Marketing Strategie
- Je eigen online specialist
- Meer dan 10 jaar ervaring
- Servicegericht & betrouwbaar
- Kennisdeling staat voorop
- Flexibele contracten
- Geaccrediteerd; o.a. Google Partner
- Je eigen online specialist
- Meer dan 10 jaar ervaring
- Servicegericht & betrouwbaar
- Kennisdeling staat voorop
- Flexibele contracten
- Geaccrediteerd; o.a. Google Partner
Full Funnel Marketing

Het customer journey model de basis voor een effectieve online marketing strategie
Onze strategische aanpak is gebaseerd op onderstaand Customer Journey model. Dit model is vergelijkbaar met het See-Think-Do-Care model van Google. Aan de hand van het model en de 4 fases (Bekendheid, Overweging, Conversie en Retentie) kunnen wij de ‘customer journey’ van de klant goed in kaart brengen.
Wij beginnen bij het begin; het definiëren van één of meerdere afgebakende doelgroepen en het inzicht hoe deze doelgroep zich online beweegt (de klantreis). Vervolgens stellen we meetbare doelen, ontwikkelen de strategische aanpak (kanaal keuze & communicatie) en gaan we aan de slag met de uitvoering van de online marketing campagnes.
1. Bekendheid
In deze fase komt de klant voor het eerst in contact met jouw merk en de producten en/of diensten. Het is hierbij van belang dat er door middel van het opbouwen van naamsbekendheid zo veel mogelijk potentiële klanten bereikt worden tegen zo laag mogelijke kosten. In deze fase is er ook nog geen koopintentie bij de specifieke doelgroep, omdat ze eerst bekend moeten worden met jouw merk. Door uit te leggen wat het is en waarom het van toegevoegde waarde is kan dit worden bereikt.
Er moet dus voor gezorgd worden dat de doelgroep enthousiast wordt en jouw producten en/of diensten Top of Mind blijven. Dat doen we door het inzetten van opvallende communicatieboodschappen op kanalen waarop de doelgroep zich begeeft. De marketingactiviteiten/doelstellingen zijn gericht op bereik, educatie, entertainen, informeren, inspiratie en vindbaarheid.
Digitale marketing kanalen:
2. Overweging
Digitale marketing kanalen:
3. Conversie
Digitale marketing kanalen:
4. Retentie
Digitale marketing kanalen:
Next steps met de juiste online marketing strategie
Het Customer Journey model gaat er vanuit dat het belangrijk is om als bedrijf niet alleen de focus te leggen op de koopfase, omdat je anders maar een deel van de potentiële doelgroep bereikt en dit een korte(re) termijn strategie is. Iedere consument doorloopt zijn eigen customer journey en laat zich door allerlei factoren beïnvloeden.
Een effectieve online marketing strategie houdt rekening met de gehele klantreis. MondoMarketing adviseert organisaties hier goed over, door onderzoek te doen naar de customer journey van jouw doelgroep, zodat we op de juiste momenten relevante boodschappen communiceren via de juiste kanalen, om vervolgens met de juiste afgestemde doelstellingen effectieve campagnes uit te rollen om jouw einddoel te bereiken.
Wat is een online marketing bureau?
Een Online Marketing Bureau heeft veel kennis en expertise in huis over online marketing. Door de vele mogelijkheden, snelle veranderingen en technische aspecten is het lastig om hier als organisatie volledig van op de hoogte te zijn. Een Online Marketing Bureau als MondoMarketing heeft deze kennis en kunde wel in huis en zorgt dat je snel resultaten kunt behalen. Ook hebben we diverse aantoonbare accreditaties waaronder die van Google & Facebook partner.
Waarom een online marketing bureau?
Een Online Marketing Bureau heeft veel kennis en expertise in huis over online marketing. Door de vele mogelijkheden, snelle veranderingen en technische aspecten is het lastig om hier als organisatie volledig van op de hoogte te zijn. Een Online Marketing Bureau als MondoMarketing heeft deze kennis en kunde wel in huis en zorgt dat je snel resultaten kunt behalen. Ook hebben we diverse aantoonbare accreditaties waaronder die van Google & Facebook partner.
Hoe gaat een online marketing bureau te werk?
Een Online Marketing Bureau heeft veel kennis en expertise in huis over online marketing. Door de vele mogelijkheden, snelle veranderingen en technische aspecten is het lastig om hier als organisatie volledig van op de hoogte te zijn. Een Online Marketing Bureau als MondoMarketing heeft deze kennis en kunde wel in huis en zorgt dat je snel resultaten kunt behalen. Ook hebben we diverse aantoonbare accreditaties waaronder die van Google & Facebook partner.