“MondoMarketing beschikt over veel kennis, ervaring, doorzettings- en incasseringsvermogen. Ze gaan altijd recht op het doel af en zetten zich voor 100% in om het doel te halen.”


Bram van der Woude – Online Marketeer World Ticket Center

WTC – Klantcase

WTC (volledige naam: World Ticket Center), is een onderdeel van Otravo en is sinds het jaar 1983 een van de grootste zelfstandige reisorganisaties van Nederland. In de laatste 29 jaar is WTC een begrip door heel Nederland op het gebied van vliegreizen geworden. Momenteel werken er meer dan 150 specialisten om elke dag aan alle wensen van klanten te voldoen. Daarnaast is er ook een reiswinkel in hartje Amsterdam aanwezig. Een target voor Otravo is een omzet van 1 miljard euro over een aantal jaar, waarbij WTC voor Otravo van essentieel belang gaat zijn.

MondoMarketing heeft een intensieve samenwerking met WTC door het inzetten van een succesvolle en vooruitstrevende digitale marketing strategie. Door de doelgroepen via diverse kanalen te bereiken, door te blijven vernieuwen, door het aanbieden van relevante content en in te spelen op de veranderingen in de markt, worden de doelstellingen behaald. Naast het managen van de online marketing campagnes is MondoMarketing nauw betrokken bij de doorontwikkeling van de website. Dit met het doel om de bezoekers van WTC een zo goed mogelijk online beleving te laten ondervinden.

  • Digital Marketing strategie
  • Digital Analytics (Webanalyse, Analytics/GTM implementatie)
  • Conversie Optimalisatie (CRO)
  • SEO – Zoekmachine Optimalisatie
  • SEA – Zoekmachine adverteren via Google Ads
  • Social Media adverteren via Facebook, Instagram en Twitter
  • Display Marketing d.m.v. Google Display Netwerk
  • Email marketing strategie
  • Affiliate Marketing

Strategie

  • Kanaal potentie analyse 
  • Helder plan van aanpak t.b.v. campagne insteek
  • Duidelijk afgestemde KPI’s
  • Forecast campagneresultaten

Bekendheid

  • Verhoogde merkbekendheid 
  • Verhoogde online presence

Overweging

  • Verhoging CTR (click trough percentage)
  • Verhoging EGR (engagement ratio)
  • Stijging in kwalitatieve websitebezoekers
  • Stijging in aantal videoweergaven

Conversie

  • Toename aantal conversies (online boekingen) 
  • Stijging in store traffic (winkelbezoek reisbureau)
  • CPO (cost per order) on target
  • Toename CR (conversieratio)

SEO

  • Toename organische bezoekers
  • Zoekmachine vriendelijke website
  • Hogere rankings voor focus trefwoorden
  • Stijging van de pagina- en domein autoriteit

Analytics

  • Actionable insights uit Google Analytics implementatie
  • Actionable insights t.b.v. campagne optimalisatie
  • Activatie en overzicht van tags door Google Tag Manager implementatie

CRO/Usability

  • Verhoogde conversie
  • Verbeterde gebruikerservaring
  • Verlaagd bouncepercentage