“Amare wordt van vroeg tot laat een levendig en bezield theater, dat publiek continu verrast”
Geesje Prins – Hoofd programma Amare
Amare – Klantcase
De stichting Amare heeft het primair doel het bevorderen van de realisatie en organisatie van evenementen met een algemeen cultureel belang, waarvan de uitvoering voornamelijk zal plaatsvinden in het theatercomplex. Amare zet zich in om diverse gemeenschappen te bereiken met hoogwaardig aanbod door middel van educatie, voorstellingen, projecten, festivals en de programmering in de publieke ruimtes van het gebouw. Amare brengt dans, muziek, muziektheater en community art van internationaal niveau naar een breed publiek.
MondoMarketing heeft een intensieve samenwerking met Amare door het inzetten van een succesvolle en vooruitstrevende digitale marketing strategie. Door de doelgroepen via diverse kanalen te bereiken, door te blijven vernieuwen, door het aanbieden van relevante content en in te spelen op de veranderingen in de markt, worden de doelstellingen (KPI’s) ruimschoots behaald. Naast het managen van de online marketing campagnes is MondoMarketing nauw betrokken bij de doorontwikkeling van de website en het meetbaar maken van het websitegedrag d.m.v. Google Tagmanager (GTM) en Google Analytics implementaties (GA). Dit uiteindelijk met het doel om de bezoekers van Amare een zo goed mogelijke beleving te laten ondervinden en het conversiepercentage te verhogen.
- Digital Marketing strategie
- Digital Analytics (Webanalyse, Analytics/GTM implementatie)
- Conversie Optimalisatie (CRO)
- SEO – Zoekmachine Optimalisatie
- SEA – Zoekmachine adverteren via Google Ads
- Social Media adverteren via Facebook en Instagram
- Display marketing d.m.v. Google Display Netwerk
- Online creatie (HTML5 Banners)
Strategie
- Kanaal potentie analyse
- Helder plan van aanpak t.b.v. campagne insteek
- Duidelijk afgestemde KPI’s
- Forecast campagneresultaten
Bekendheid
- Verhoogde merkbekendheid
- Verhoogde online presence
Overweging
- Verhoging CTR (click through percentage)
- Verhoging EGR (engagement ratio)
- Stijging in kwalitatieve websitebezoekers
- Stijging in aantal videoweergaven
Conversie
- Toename aantal conversies (online bestellingen)
- Stijging in store traffic (showroom bezoeken)
- CPO (cost per order) on target
- Toename CR (conversieratio)
- Stijging in clicks-to-call
- Stijging in clicks-to-email
- Stijging in contactaanvragen
- Stijging in oproepen via de advertentie-extensies
- Stijging in genereren van leads
- Verhoging nieuwsbrief aanmeldingen
SEO
- Toename organische bezoekers
- Zoekmachine vriendelijke website
- Hogere rankings voor focus trefwoorden
- Stijging van de pagina- en domein autoriteit
Analytics
- Actionable insights uit Google Analytics implementatie
- Actionable insights t.b.v. campagne optimalisatie
- Activatie en overzicht van tags door Google Tag Manager implementatie
CRO/Usability
- Verhoogde conversie
- Verbeterde gebruikerservaring
- Verlaagd bouncepercentage
Meer vergelijkbare klantcases
Is jouw organisatie klaar voor de digitale wereld van morgen?
- Jouw ‘eigen’ online marketeer
- Meer dan 10 jaar ervaring
- Kennisdeling staat voorop
- Servicegericht & betrouwbaar
- Geen langdurige contracten
- Geaccrediteerd; o.a. Google Partner
- Jouw ‘eigen’ online marketeer
- Meer dan 10 jaar ervaring
- Kennisdeling staat voorop
- Servicegericht & betrouwbaar
- Geen langdurige contracten
- Geaccrediteerd; o.a. Google Partner