“De samenwerking met MondoMarketing is top! Op basis van hun inhoudelijke adviezen hebben we de resultaten van onze online marketingactiviteiten een flinke boost gegeven.”

Arjan van Dijk – Marketing & communicatie Qbuzz

Qbuzz | U-OV – Klantcase

Wat je bestemming ook is, welk vervoermiddel je ook kiest, op jouw reis heb jij het stuur in handen. Dat is Qbuzz. Qbuzz is jouw co-piloot van deur tot deur. Van het moment dat je overweegt op pad te gaan tot aan het bereiken van je bestemming, zorgt Qbuzz ervoor dat je controle hebt over je reis, zonder gedoe. U-OV is een merknaam van Bestuur Regio Utrecht waaronder vervoerbedrijf Qbuzz sinds 8 december 2013 het openbaar vervoer per bus en sneltram uitvoert in de concessie Regio Utrecht.

MondoMarketing heeft een intensieve samenwerking met Qbuzz U-OV door het inzetten van een succesvolle en vooruitstrevende digitale marketing strategie. Door de doelgroepen via diverse kanalen te bereiken, door te blijven vernieuwen, door het aanbieden van relevante content en in te spelen op de veranderingen in de markt, worden de doelstellingen behaald. Naast het managen van de online marketing campagnes is MondoMarketing nauw betrokken bij de doorontwikkeling van de communicatie en aansluitende campagne. Dit met het doel om de reizigers van U-OV zo goed mogelijk te bereiken en de boodschappen doeltreffend te laten zijn.

  • Digital Marketing strategie
  • Digital Analytics (Webanalyse, Analytics/GTM implementatie)
  • Conversie Optimalisatie (CRO)
  • SEO – Zoekmachine Optimalisatie
  • SEA – Zoekmachine adverteren via Google Ads
  • DOOH – Digital Out of Home
  • Social Media adverteren via Facebook, Instagram, Twitter en YouTube
  • Display Marketing (GDN, 9292, YouTube)
  • Online creatie (HTML5 Banners, Rich Media, Video’s, Statics)

Strategie

  • Kanaal potentie analyse 
  • Helder plan van aanpak t.b.v. campagne insteek
  • Duidelijk afgestemde KPI’s
  • Forecast campagneresultaten

Bekendheid

  • Verhoogde merkbekendheid 
  • Verhoogde online presence

Overweging

  • Verhoging CTR (click trough percentage)
  • Verhoging EGR (engagement ratio)
  • Stijging in kwalitatieve websitebezoekers
  • Stijging in aantal videoweergaven

Conversie

Analytics

  • Actionable insights uit Google Analytics implementatie
  • Actionable insights t.b.v. campagne optimalisatie
  • Activatie en overzicht van tags door Google Tag Manager implementatie

CRO/Usability

  • Verhoogde conversie
  • Verbeterde gebruikerservaring
  • Verlaagd bouncepercentage