Klantcase

Informa

Informa is wereldleider in het organiseren van zakelijke congressen en trainingen. Met meer dan 11.000 medewerkers in 30 landen en een jaaromzet van £1,132.4 miljoen streeft Informa ernaar om de top positie te behouden op het gebied van High-end congressen en trainingen. Informa is een grote toonaangevende internationale onderzoeksgroep voor evenementen, inlichtingen en wetenschap. Het doel van Informa is om de specialist te verdedigen. Via honderden krachtige merken werkt Informa samen met bedrijven en professionals in gespecialiseerde markten en biedt Informa de verbindingen, intelligentie en kansen die klanten helpen groeien, zaken doen, doorbraken maken en beter geïnformeerde beslissingen nemen.

  • Digital Marketing strategie
  • Digital Analytics (Webanalyse, Analytics/GTM implementatie)
  • Conversie Optimalisatie (CRO)
  • SEO – Zoekmachine Optimalisatie
  • SEA – Zoekmachine adverteren via Google Ads
  • Social Media adverteren via Twitter
  • Display Marketing d.m.v. Google Display Netwerk
  • Email Marketing strategie

MondoMarketing heeft een intensieve samenwerking met Informa door het inzetten van een succesvolle en vooruitstrevende digitale marketing strategie. Door de doelgroepen via diverse kanalen te bereiken, door te blijven vernieuwen, door het aanbieden van relevante content en in te spelen op de veranderingen in de markt, worden de doelstellingen (KPI’s) ruimschoots behaald. Naast het managen van de online marketing campagnes is MondoMarketing nauw betrokken bij de doorontwikkeling van de website en het meetbaar maken van het websitegedrag d.m.v. Google Analytics implementaties (GA). Dit uiteindelijk met het doel om de bezoekers van Informa een zo goed mogelijke online beleving te laten ondervinden en het conversiepercentage te verhogen.

Strategie

  • Kanaal potentie analyse 
  • Helder plan van aanpak t.b.v. campagne insteek
  • Duidelijk afgestemde KPI’s
  • Forecast campagneresultaten

Bekendheid

  • Verhoogde merkbekendheid 
  • Verhoogde online presence

Overweging

  • Verhoging CTR (click through percentage)
  • Verhoging EGR (engagement ratio)
  • Stijging in kwalitatieve websitebezoekers
  • Stijging in aantal videoweergaven

Conversie

  • Toename aantal conversies (inschrijvingen events) 
  • Toename CR (conversieratio)

SEO

  • Toename organische bezoekers
  • Zoekmachine vriendelijke website
  • Hogere rankings voor focus trefwoorden
  • Stijging van de pagina- en domein autoriteit

Analytics

  • Actionable insights uit Google Analytics implementatie
  • Actionable insights t.b.v. campagne optimalisatie

CRO/Usability

  • Verhoogde conversie
  • Verbeterde gebruikerservaring
  • Verlaagd bouncepercentage
Informa - klantcase
Bron header-afbeelding: Matej Kastelic/Shutterstock.com
Informa | MondoMarketing | Marketing bureau Utrecht
“MondoMarketing heeft onze kennis vergroot op het gebied van SEO. Na een leerzame training is ons Marketing team aan de slag gegaan met het optimaliseren en verbeteren van de websites. Hierdoor hebben wij de resultaten op onze websites kunnen optimaliseren. Het is een fijne samenwerking die wij zeker kunnen aanbevelen.”
Lindell Chetwyn
– Marketing directeur Informa NL

Gerelateerde klantcases

Download nu gratis ons Groeiplan voor online succes!

Al meer dan 250 keer aangevraagd.

MondoMarketing verstuurt maximaal 1 keer per maand een nieuwsbrief.