” Pieter/MondoMarketing heeft in zijn functie als Online Marketeer bij Informa zijn kwaliteiten, professionalisme, vooruitziende blik, wens tot innoveren en collegialiteit consequent aangetoond.”

Lindell Chetwyn – Marketing directeur Informa NL

Informa – Klantcase

Informa is wereldleider in het organiseren van zakelijke congressen en trainingen. Met meer dan 11.000 medewerkers in 30 landen en een jaaromzet van £1,132.4 miljoen streeft Informa ernaar om de top positie te behouden op het gebied van High-end congressen en trainingen. Informa is een grote toonaangevende internationale onderzoeksgroep voor evenementen, inlichtingen en wetenschap. Het doel van Informa is om de specialist te verdedigen. Via honderden krachtige merken werkt Informa samen met bedrijven en professionals in gespecialiseerde markten en biedt Informa de verbindingen, intelligentie en kansen die klanten helpen groeien, zaken doen, doorbraken maken en beter geïnformeerde beslissingen nemen.

MondoMarketing heeft een intensieve samenwerking met Informa door het inzetten van een succesvolle en vooruitstrevende digitale marketing strategie. Door de doelgroepen via diverse kanalen te bereiken, door te blijven vernieuwen, door het aanbieden van relevante content en in te spelen op de veranderingen in de markt, worden de doelstellingen (KPI’s) ruimschoots behaald. Naast het managen van de online marketing campagnes is MondoMarketing nauw betrokken bij de doorontwikkeling van de website en het meetbaar maken van het websitegedrag d.m.v. Google Analytics implementaties (GA). Dit uiteindelijk met het doel om de bezoekers van Informa een zo goed mogelijk online beleving te laten ondervinden en het conversiepercentage te verhogen.

  • Digital Marketing strategie
  • Digital Analytics (Webanalyse, Analytics/GTM implementatie)
  • Conversie Optimalisatie (CRO)
  • SEO – Zoekmachine Optimalisatie
  • SEA – Zoekmachine adverteren via Google Ads
  • Social Media adverteren via Twitter
  • Display Marketing d.m.v. Google Display Netwerk
  • Email Marketing strategie

Strategie

  • Kanaal potentie analyse 
  • Helder plan van aanpak t.b.v. campagne insteek
  • Duidelijk afgestemde KPI’s
  • Forecast campagneresultaten

Bekendheid

  • Verhoogde merkbekendheid 
  • Verhoogde online presence

Overweging

  • Verhoging CTR (click trough percentage)
  • Verhoging EGR (engagement ratio)
  • Stijging in kwalitatieve websitebezoekers
  • Stijging in aantal videoweergaven

Conversie

  • Toename aantal conversies (inschrijvingen events) 
  • Toename CR (conversieratio)

SEO

  • Toename organische bezoekers
  • Zoekmachine vriendelijke website
  • Hogere rankings voor focus trefwoorden
  • Stijging van de pagina- en domein autoriteit

Analytics

  • Actionable insights uit Google Analytics implementatie
  • Actionable insights t.b.v. campagne optimalisatie

CRO/Usability

  • Verhoogde conversie
  • Verbeterde gebruikerservaring
  • Verlaagd bouncepercentage