Mondomarketing heeft recent in samenwerking met Reiswerk een crossmediale campagne gelanceerd rondom werken in de reisbranche.
Het doel van de campagne is om zoveel mogelijk jong talent (met name afstudeerders) bewust te maken over de voordelen van het werken in de reiswereld. Extra belangrijk na de impact van Corona op de reissector. De bewustwording wordt gerealiseerd door het inzetten van een interactieve video op de campagne- website Baanindereiswereld.nl.
Over de campagne
Het was een tweedelige campagne, die is opgedeeld in twee flights, hier later in het blog meer over. De campagne trapte af met de eerste flight waarbij een interactieve video is gemaakt, deze is geplaatst op de website Baanindereiswereld.nl. In deze interactieve video doorloopt het jonge talent een verhaal waarin keuzes gemaakt kunnen worden in de richting die het jonge talent op wil in de reisbranche. Dit omvat verschillende werkterreinen in de toeristische sector. Er zijn hierbij veel carrièremogelijkheden in verschillende vakgebieden op elk niveau. Waarbij een ding zeker is; je komt in een informele, innovatieve en dynamische omgeving te werken waarbij geen dag hetzelfde is.
Om de doelgroep op verschillende kanalen te informeren over dit onderwerp is een teaser ingezet van de interactieve video die op de campagne- website volledig kan worden bekeken. Deze Teaser is in “Flight 1” als campagne gelanceerd op meerdere sociale kanalen. Op deze kanalen kunnen we de relevante, maar bredere jongeren doelgroep incl. studenten bereiken. Dit met de doelstelling om zoveel mogelijk jong talent door te sturen naar de campagne- website om de interactieve video te bekijken. Daarnaast zijn in “Flight 2” een 6-tal job interviews geplaatst op de website van Reiswerk. Deze campagne heeft door middel van remarketing en een gedetailleerde targeting binnen de branches een hele gerichte aanpak gekregen.
Crossmediale campagne
Om deze interactieve boodschap zoveel mogelijk kracht mee te geven heeft de campagne op de volgende online kanalen plaatsgevonden; Facebook, Instagram, TikTok, Google Display, Google Ads search en YouTube. Uit het doelgroeponderzoek bleek dat dit de kanalen zijn waar de doelgroep het meest actief op is en dat de doelgroep tegen relatief lage kosten heel gericht bereikt kon worden.
Doordat de content heel persoonlijk en interactief is ingestoken heeft dit gezorgd voor een boost van de resultaten. Tevens door met een crossmediale insteek te adverteren hebben we de jonge talenten goed weten te bereiken tegen relatief lage kosten dat nog beter heeft uitgepakt dan de afgegeven forecast. Hierdoor is de campagne doelstelling behaald en kunnen we spreken van een geslaagde campagne.
Hieronder de trailer van de interactieve video
Bron header-afbeelding: BABAROGA/Shutterstock.com