Dit artikel is geschreven in samenwerking met OVPro
Door de coronacrisis gaat het reizen met het openbaar vervoer gepaard met onzekerheid voor reizigers. Dit maakt het nog crucialer dat vervoerders op tijd en op de goede manier de juiste informatie verschaffen aan de reizigers. Vooral nu er vanaf 2 juni nieuwe maatregelen in het OV van kracht worden. De onzekerheid voor reizigers om te reizen in het OV kan deels worden weggenomen door tijdige en heldere online marketingcommunicatie.
Online Marketing Bureau MondoMarketing informeert en helpt reizigers, door de inzet van online marketing, om op een veilige manier gebruik te maken van het openbaar vervoer. “De OV-wereld kan nog een hoop winst behalen op het gebied van Online Marketing. Vervoerders die hier al actief mee bezig zijn ontvangen positieve klantfeedback, zeker tijdens deze crisis is het extra belangrijk de reiziger op het juiste moment en via het juiste kanaal te bereiken”, aldus Pieter van der Heijden, Digital Marketing Consultant van MondoMarketing.
Juiste timing is cruciaal
Door tijdige en heldere online marketingcommunicatie ontstaat er een positief effect in het vertrouwen van de reiziger. Door marketingcommunicatie hiervoor in te zetten, weet de reiziger van tevoren wat te verwachten, is inzichtelijk wanneer de piektijden zijn en kan de reiziger hierover tijdig geïnformeerd worden. Dit zorgt voor een positieve associatie en imagoverbetering ten aanzien van het OV en de vervoerders, om nog maar niet te spreken over een veilige reis van A naar B voor vervoerder én reiziger.
Van der Heijden: “Als Performance Driven Marketing Bureau weet MondoMarketing als geen ander hoe we het marketingbudget van de adverteerder goed moeten inzetten om het juiste effect te realiseren. De ervaring leert ons dat er meer nodig is om de reiziger te bereiken voor ze hun reis plannen dan alleen owned-media zoals de website en TFT-schermen in de bus. We hebben de afgelopen tien jaar enorm veel kennis opgedaan van online marketing en zijn geaccrediteerd Google en Facebook Partner. Door de juiste targetingmethoden weten we ook voor de vervoerswereld de reizigers goed en zonder al te hoge kosten te bereiken.”