Tijdens de introductie van de nieuwe tramdienst; tram 22 in Utrecht is naar voren gekomen dat de combinatie van outdoor en online marketing van grote waarde kan zijn. U-OV heeft MondoMarketing gevraagd om een lokaal gerichte cross channel campagne te ontwikkelen voor de introductie van tram 22. Het doel was omwonenden en betrokkenen geattendeerd worden op de komst van de nieuwe tram. MondoMarketing heeft het advies gegeven om naast de bekende kanalen ook een grote rol neer te leggen bij Digital Out of Home, waarbij het zwaartepunt op offline zichtbaarheid kwam te liggen.
Resultaten campagne
“Het inzetten van deze cross channel campagne met de ‘trambassadeur’ als herkenbaar gezicht heeft ervoor gezorgd dat de doelgroep zowel online als offline nog nooit zo goed is bereikt. De inzet van Digital Out of Home heeft ervoor gezorgd dat we letterlijk zichtbaar waren door de inzet van verschillende digitale schermen op hotspots in de stad Utrecht.” -Arjan van Dijk, Marketing & Communicatie Qbuzz
Reactie MondoMarketing
De reactie van Pieter van der Heijden, Digital Marketing Consultant bij MondoMarketing:
“Deze vorm van cross mediaal campagne voeren blijkt heel effectief te zijn. Als online marketing bureau in Utrecht zijn we gewend om met name naar online marketing kanalen te kijken, maar de toevoeging van DOOH blijkt een gouden zet te zijn geweest voor de impact van deze campagne. We hebben we de potentiële reizigers met meer dan 170.000 weergaven op 18 City Live schermen in de Utrechtse binnenstad erg goed kunnen bereiken en de boodschap van Tram 22 nog beter kunnen overbrengen”.