Campagne nieuws: U-OV: 2 Weken gratis reizen met de tram!

MondoMarketing heeft recent in samenwerking met U-OV en Branding Partner Today een crossmediale actie campagne gelanceerd rondom de trams in Utrecht.

Het doel van de campagne is om zoveel mogelijk potentiële reizigers te stimuleren om twee weken gratis met de tram te reizen. Hierdoor kunnen potentiële reizigers op een laagdrempelige manier het reizen met de tram ervaren. Tevens luidt de campagne de start in van de verlengde toegankelijkheid op het traject IJsselstein, Nieuwegein naar Utrecht Science Park. In dit blog lees je op hoofdlijnen hoe de campagne met succes is uitgerold en volop in de media is gekomen.

Over de campagne

Vanaf de zomer reis je zonder overstap met de tram vanuit Nieuwegein en IJsselstein naar Utrecht Science Park. Als cadeautje stapte elke reiziger van 19 september t/m 2 oktober 2022 gratis in alle trams van het U-OV. Deze boodschap is succesvol crossmediaal ingezet. Zo heeft de campagne meerdere nieuwssites gehaald zoals; NOSRTV UtrechtADProvincie UtrechtDUIC en meer.

U-OV | Qbuzz

Crossmediale campagne

Om deze positieve boodschap zoveel mogelijk kracht mee te geven heeft de campagne op de volgende online kanalen plaatsgevonden; Facebook, Instagram, Twitter, Google Display Network, 9292. Uit het doelgroeponderzoek bleek dat dit de kanalen zijn waar de doelgroep het meest actief op is en dat de doelgroep tegen relatief lage kosten heel gericht bereikt kon worden. Naast online marketing is er ook digitale marketing toegepast in de vorm van DOOH (Digital Out of Home) om ook lokaal en rondom hoofdwegen in Utrecht te adverteren. Hierboven is de DOOH- Uiting te zien.

Door het inzetten van de opvallende boodschap op een crossmediale & hyper lokale insteek hebben we de (potentiële) reizigers goed weten te bereiken tegen relatief lage kosten (CPM). Er is dan ook veel gebruik gemaakt van de actie. Hierdoor zijn de campagne doelstelling behaald en kunnen we spreken van een succesvolle campagne.

Hieronder zijn de advertenties te zien op de verschillende kanalen (van links naar rechts: Facebook, Instagram (2x), 9292, Google Display Netwerk (2x)

Facebook post | U-OV

Instagram post | U-OV

GDN mobiel | U-OV

9292 | U-OV

GDN Desktop | U-OV

 

Een succesvolle campagne opzetten!

Met ruim 10 jaar aan ervaring is MondoMarketing gespecialiseerd in het opzetten van digital marketing campagnes. Deze campagnes kunnen organisaties helpen een beter resultaat te behalen. Wil je meer informatie over digital marketing campagnes of erachter komen hoe zo’n campagne jouw organisatie kan helpen? Neem dan contact met ons op!

Foto van Joost Mathijsen
Joost Mathijsen

Meer artikelen

Download nu gratis ons Groeiplan voor online succes!

Al meer dan 250 keer aangevraagd.

MondoMarketing verstuurt maximaal 1 keer per maand een nieuwsbrief.