Mondomarketing heeft recent in samenwerking met Qbuzz DMG een succesvolle actie gerichte campagne gelanceerd rondom de feestdagen.
Door middel van effectieve en zeer gerichte online marketing heeft Qbuzz DMG zijn trouwe reizigers bereikt die gebruik konden maken van een ludieke actie waarbij men gratis kerstkaarten kon versturen om zo iemand extra liefde toe te wensen. Dit initiatief is ontvangen als een groot succes en er is massaal gebruik van gemaakt.
Over de campagne
Vanuit Qbuzz was het mogelijk om gratis een kerstkaart naar een bekende te sturen. Dit was een initiatief in samenwerking met Omapost. Reizigers konden kiezen uit vier kerstkaarten die speciaal getekend zijn voor Qbuzz. Deze zijn vervolgens kosteloos opgestuurd, met de tekst die de verstuurder zelf geschreven heeft. Alle kerstkaarten zijn een week voor kerst verstuurd, zodat ze op tijd met kerst aankomen bij alle geadresseerden.
Crossmediale campagne
Om deze feestelijke kerst boodschap zoveel mogelijk kracht mee te geven heeft de campagne op de volgende online kanalen plaatsgevonden; Facebook, Instagram, Twitter, Google Display. Uit het doelgroeponderzoek blijkt dat dit de kanalen zijn waar de doelgroep het best op bereikt kon worden. Er is slim gebruik gemaakt van Remarketing zoals; mensen die al een interactie hebben gehad met het Instagram & Facebook account, maar ook mensen die de afgelopen tijd de website bezocht hebben. Ook is er gebruik gemaakt van interactie groepen. Dit zodat huidige Qbuzz DMG reizigers zo effectief mogelijk bereikt konden worden en gebruik konden maken van deze ludieke actie.
Resultaten
De Kerstcampagne had de doelstelling dat er 1.500 kaarten verstuurd zouden worden. Echter is deze doelstelling verhoogd naar 2.000 kaarten na het grote succes dat is gerealiseerd in het korte tijdsbestek bij aanvang van de campagne. Zo had de campagne slechts de helft van de tijd nodig om het gewenste resultaat te behalen! Merry Christmas Everyone