Campagne nieuws: Kerstkaart Campagne vanuit Qbuzz DMG wegens succes vergroot!

Mondomarketing heeft recent in samenwerking met Qbuzz DMG een succesvolle actie gerichte campagne gelanceerd rondom de feestdagen.

Door middel van effectieve en zeer gerichte online marketing heeft Qbuzz DMG zijn trouwe reizigers bereikt die gebruik konden maken van een ludieke actie waarbij men gratis kerstkaarten kon versturen om zo iemand extra liefde toe te wensen. Dit initiatief is ontvangen als een groot succes en er is massaal gebruik van gemaakt.

Over de campagne

Vanuit Qbuzz was het mogelijk om gratis een kerstkaart naar een bekende te sturen. Dit was een initiatief in samenwerking met Omapost. Reizigers konden kiezen uit vier kerstkaarten die speciaal getekend zijn voor Qbuzz. Deze zijn vervolgens kosteloos opgestuurd, met de tekst die de verstuurder zelf geschreven heeft. Alle kerstkaarten zijn een week voor kerst verstuurd, zodat ze op tijd met kerst aankomen bij alle geadresseerden.

Qbuzz | MondoMarketing

Crossmediale campagne

Om deze feestelijke kerst boodschap zoveel mogelijk kracht mee te geven heeft de campagne op de volgende online kanalen plaatsgevonden; Facebook, Instagram, Twitter, Google Display. Uit het doelgroeponderzoek blijkt dat dit de kanalen zijn waar de doelgroep het best op bereikt kon worden. Er is slim gebruik gemaakt van Remarketing zoals; mensen die al een interactie hebben gehad met het Instagram & Facebook account, maar ook mensen die de afgelopen tijd de website bezocht hebben. Ook is er gebruik gemaakt van interactie groepen. Dit zodat huidige Qbuzz DMG reizigers zo effectief mogelijk bereikt konden worden en gebruik konden maken van deze ludieke actie.

Qbuzz Instagram Story | MondoMarketing

Qbuzz Instagram feed | MondoMarketing

Qbuzz FB Story | MondoMarketing

Qbuzz GDN | MondoMarketing

Qbuzz twitter ad | MondoMarketing

Qbuzz Facebook Feed | MondoMarketing

Resultaten

De Kerstcampagne had de doelstelling dat er 1.500 kaarten verstuurd zouden worden. Echter is deze doelstelling verhoogd naar 2.000 kaarten na het grote succes dat is gerealiseerd in het korte tijdsbestek bij aanvang van de campagne. Zo had de campagne slechts de helft van de tijd nodig om het gewenste resultaat te behalen! Merry Christmas Everyone 🙂

 

Een succesvolle campagne opzetten!

Met ruim 10 jaar aan ervaring is MondoMarketing gespecialiseerd in het opzetten van digital marketing campagnes. Deze campagnes kunnen organisaties helpen een beter resultaat te behalen. Wil je meer informatie over online marketing campagnes of erachter komen hoe zo’n campagne jouw organisatie kan helpen? Neem dan contact met ons op!

Foto van Joost Mathijsen
Joost Mathijsen

Meer artikelen

Download nu gratis ons Groeiplan voor online succes!

Al meer dan 250 keer aangevraagd.

MondoMarketing verstuurt maximaal 1 keer per maand een nieuwsbrief.