In de dynamische wereld van digitale marketing hebben Qbuzz en MondoMarketing hun krachten gebundeld om een effectieve online wervingscampagnes op te zetten. De focus ligt op het werven van buschauffeurs voor de drie concessies (U-OV, DMG & ZHN) van Qbuzz, de resultaten zijn ronduit positief te noemen. Met als doelgroep potentiële buschauffeurs, richt de campagne zich op het genereren van leads (sollicitanten) met een extra focus tot het stimuleren van aanmeldingen voor de open dagen. Meer weten? Lees dan verder!
De campagne strategie: Van Lead naar Open Dag naar Hire
De campagnedoelstelling is gericht om conversies (leads) te maximaliseren, door grondige analyses kunnen we continu de flow optimaliseren en opschalen indien nodig. Zodat de CPL (cost per lead) naar verwachting is. Het creatieve concept van de campagne is gestart met aansprekende teksten als “Gooi het stuur om” & ””Buschauffeur worden? Meld je aan voor de open dag!” de copy & uitingen zijn ontworpen door onze creative partner; Branding Bureau Today. De campagneboodschap is vervolgens omgezet in doeltreffende creatives en o.a. verspreid via online kanalen, waaronder Meta, Google Search, Google Display Network en YouTube. De wervende boodschappen worden strategisch geplaatst om potentiële kandidaten zo goed mogelijk te bereiken, waarbij de focus ligt op een gerichte benadering om de effectiviteit te maximaliseren.
Binnen de campagne zijn er meerdere conversie mogelijkheden/ touchpoints te definiëren. Zo kan een lead zich: aanmelden voor verschillende functies, aanmelden voor de open dag & contact opnemen op verschillende manieren, hierdoor is en een contactmogelijkheid die past bij iedere fases van de recruitment/candidate journey. Met als hoofddoelstelling om uiteindelijk al die contactmomenten om te zetten naar Hires/ nieuwe buschauffeurs. Hierbij speelt ook de naadloze opvolging vanuit Qbuzz een hele belangrijke rol in het recruitmentproces.
De kracht van een cross channel campagne
De online wervingscampagne maakt doelmatig gebruik van digitale kanalen zoals Meta, YouTube, Google Search, en het Google Display Network. Op Meta worden aansprekende advertenties geplaatst, terwijl YouTube de kracht van visuele content benut. Google Search zorgt voor zichtbaarheid bij actieve zoekopdrachten, en het Google Display Network voor visuele advertenties op relevante websites. Zo zijn we goed zichtbaar in een groot deel van de candidate journey. Deze gecoördineerde full funnel aanpak resulteert niet alleen in een gericht bereik, maar ook in een lage Cost Per Lead (CPL) met veel leads. Continu optimaliseren is cruciaal, waardoor de campagne flexibel en kostenefficiënt blijft. Zo hebben o.a. op het gebied van advertentieteksten/creatives, doelgroeptargeting en andere zaken optimalisaties doorgevoerd.
Resultaten
De resultaten zijn erg positief. Met reeds honderden gerealiseerde leads en aanmeldingen voor de open dag en uiteindelijk in dienst getreden sollicitanten kan de campagne als zeer succesvol worden bestempeld. Zo liggen de huidige (eigen) werving kosten significant lager dan wanneer er een werving/ uitzendbureau aan te pas komt en kan Qbuzz het veel meer in eigen hand houden. De aantrekkingskracht van de boodschap en de doeltreffende verspreiding ervan hebben de wervingsinspanningen naar nieuwe hoogten gebracht. Ook aankomend jaar zal de inspanning voortgezet worden om zo de beoogde FTE te volbrengen.
Deze succesvolle recruitment-campagne van Qbuzz is een bewijs van de kracht van gerichte online marketing om leads te genereren en door opvallende creatives en communicatie potentiële buschauffeurs aan te moedigen om deel te nemen aan een open dag of direct te solliciteren en uiteindelijk achter dat grote stuur plaats te nemen. Gooi het stuur om ????
“De campagne resultaten zijn boven verwachting waardoor we op korte termijn veel mensen naar de open dagen konden/kunnen trekken om deze vervolgens enthousiast te maken en in dienst te komen bij Qbuzz. De strategische insteek, flexibiliteit en proactiviteit van onze partner MondoMarketing levert een significante bijdrage aan het recruitmentproces”
Qbuzz – Nathalie Koevoets
Wij helpen bedrijven met het behalen van online marketing doelstellingen!
Met ruim 10 jaar aan ervaring staat MondoMarketing klaar om jouw organisatie te ondersteunen bij het bereiken van nieuwe hoogten in personeelswerving. Wil je meer informatie over online advertising of erachter komen hoe we je organisatie kunnen helpen? Neem dan snel contact met ons op!
Is jouw organisatie klaar voor de digitale wereld van morgen?
- Jouw ‘eigen’ online marketeer
- Meer dan 10 jaar ervaring
- Kennisdeling staat voorop
- Servicegericht & betrouwbaar
- Geen langdurige contracten
- Geaccrediteerd; o.a. Google Partner