MondoMarketing heeft recent in samenwerking met U-OV een crossmediale campagne uitgebracht rondom U-link. 

Het doel van deze campagne is om zoveel mogelijk U-OV reizigers te bereiken en te informeren over de U-OV service: U-link. Uiteindelijk willen we hierdoor de reizigers aansporen om nog meer van de service gebruik te maken. In dit blog lees je op hoofdlijnen hoe de campagne met succes is uitgerold.

Over U-link

U-link is de naam van een dienst van U-OV en Syntus Utrecht. Het zijn zes buslijnen die stad en regio Utrecht met elkaar verbinden. Hierdoor is er in deze regio altijd een bus die bij de behoefte van de reizigers past. Deze zes buslijnen zijn in onderstaande ‘spin’ te bekijken.

U-link

Crossmediale campagne

Om de boodschap zo relevant mogelijk te maken zijn de advertenties van de specifieke lijnen alleen getoond in het gebied waar de lijn rijdt en waar de reiziger zich bevindt. Per lijn is een campagne opgezet, zes in totaal. De kanalen die zijn gekozen zijn Facebook, Instagram, Twitter, Google Display en 9292. Uit het doelgroeponderzoek blijkt dat dit de kanalen zijn waar de doelgroep het meest actief op is en hier kunnen we de doelgroep tegen relatief lage kosten heel gericht bereiken. Naast online marketing is er ook digitale marketing toegepast in de vorm van DOOH (Digital Out Of Home) om ook lokaal en rondom hoofdwegen waar U-link voorbij rijdt aanwezig te zijn. Hieronder is de DOOH- uiting te te zien met onze campagne manager; Vincent.

U-OV U-link DOOH

Naast de campagnes heeft MondoMarketing ook de website ontwikkeld; U-link.nl. Op deze website is de volgende informatie visueel en gebruiksvriendelijk terug te vinden: 

  • Het herkenbare campagnebeeld met de verschillende kleuren lijnen
  • Een korte uitleg over U-link 
  • De verschillende routes per lijn (zowel visueel als tekstueel) incl. deeplinks naar actuele reisinformatie
  • Advies over betaalmethoden
  • Contactmogelijkheden

De website beschikt over adaptive design waarbij de mobiele bezoekers een versie te zien krijgen die beter geschikt is voor mobiele apparaten zodat reizigers nog sneller het juiste reisadvies kunnen vinden.

Hieronder zijn de advertenties te zien op de verschillende kanalen (van links naar rechts: Facebook, Instagram, Twitter, Google Display Netwerk)

Resultaat

Door het inzetten van opvallende/aansprekende campagne beelden, de crossmediale & hyperlokale campagne- insteek hebben we de (potentiële)reizigers heel goed weten te bereiken tegen relatief lage kosten (CPM). Hierdoor zijn de campagne doelstellingen behaald en kunnen we spreken van een succesvolle campagne.

Een succesvolle campagne opzetten!

Met ruim 10 jaar aan ervaring is MondoMarketing gespecialiseerd in het opzetten van digital marketing campagnes. Deze campagnes kunnen organisaties helpen een beter resultaat te behalen. Wil je meer informatie over digital marketing campagnes of erachter komen hoe zo’n campagne jouw organisatie kan helpen? Neem dan contact met ons op!