”Voor Verno.com waren wij opzoek naar een specialist in het optimaliseren van onze SEO en iemand die helpt aan het opzetten en uitvoeren van de SEA strategie. MondoMarketing blijkt de juiste match te zijn.

Charley Ambagtsheer – Brand Manager Verno

Verno – Klantcase

Verno (voorheen KunstSpiegel) heeft een bevlogen team (kunstliefhebbers), die vanuit één vestiging opereert. Belangrijk voor Verno zijn de internationale online shop, de showroom en de lijstenfabriek. Vakmanschap, een goede online shopervaring en persoonlijke aandacht voor de klant zijn de sleutelwoorden tot het succes van het bedrijf. Verno is opgericht door een groep kunstliefhebbers met als gezamenlijk doel een groot assortiment aan wanddecoratie toegankelijk te maken voor een breed publiek, van jong tot oud. Het resultaat is een unieke collectie van spiegels, lijsten, fotolijsten, art posters, art prints, fotografische kunst, schilderijen en zelfs schilderdoeken.

MondoMarketing heeft een intensieve samenwerking met Verno door het inzetten van een succesvolle en vooruitstrevende digitale marketing strategie. Door de doelgroepen via diverse kanalen te bereiken, door te blijven vernieuwen, door het aanbieden van relevante content en in te spelen op de veranderingen in de markt, worden de doelstellingen (KPI’s) ruimschoots behaald. Naast het managen van de online marketing campagnes is MondoMarketing nauw betrokken bij de doorontwikkeling van de website en het meetbaar maken van het websitegedrag d.m.v. Google Tagmanager (GTM) en Google Analytics implementaties (GA). Dit uiteindelijk met het doel om de bezoekers van Verno een zo goed mogelijk online beleving te laten ondervinden en het conversiepercentage te verhogen.

  • Digital Marketing strategie
  • Digital Analytics (Webanalyse, Analytics/GTM implementatie)
  • Conversie Optimalisatie (CRO)
  • SEO – Zoekmachine Optimalisatie
  • SEA – Zoekmachine adverteren via Google Ads
  • Social Media adverteren via Facebook, Instagram en Pinterest
  • Display marketing d.m.v. Google Display Netwerk
  • Online creatie (HTML5 Banners, Rich Media, Video’s, Statics)
  • Affiliate marketing

Strategie

  • Kanaal potentie analyse 
  • Helder plan van aanpak t.b.v. campagne insteek
  • Duidelijk afgestemde KPI’s
  • Forecast campagneresultaten

Bekendheid

  • Verhoogde merkbekendheid 
  • Verhoogde online presence

Overweging

  • Verhoging CTR (click trough percentage)
  • Verhoging EGR (engagement ratio)
  • Stijging in kwalitatieve websitebezoekers
  • Stijging in aantal videoweergaven

Conversie

  • Toename aantal conversies (online bestellingen) 
  • Stijging in store traffic (showroom bezoeken)
  • CPO (cost per order) on target
  • Toename CR (conversieratio)
  • Stijging in clicks-to-call
  • Stijging in clicks-to-email
  • Stijging in contactaanvragen
  • Stijging in oproepen via de advertentie-extensies
  • Stijging in genereren van leads
  • Verhoging nieuwsbrief aanmeldingen

SEO

  • Toename organische bezoekers
  • Zoekmachine vriendelijke website
  • Hogere rankings voor focus trefwoorden
  • Stijging van de pagina- en domein autoriteit

Analytics

  • Actionable insights uit Google Analytics implementatie
  • Actionable insights t.b.v. campagne optimalisatie
  • Activatie en overzicht van tags door Google Tag Manager implementatie

CRO/Usability

  • Verhoogde conversie
  • Verbeterde gebruikerservaring
  • Verlaagd bouncepercentage