Pieter verzorg(de) de dagelijkse leiding binnen het Van der Valk Internet team. Als manager van de content afdeling heeft hij de touwtjes altijd stevig in handen en een goed overzicht van alle werkzaamheden. Op het gebied van marketing is hij zeer up-to-date en ziet hij vooral mogelijkheden.

Xander Kerkhof – Developer Van der Valk Internet

Van der Valk Hotels & Restaurants – Klantcase

Van der Valk Hotels & Restaurants is het grootste horecaconcern van Nederland. Het concern bestaat al meer dan 150 jaar en is erg succesvol. Opgericht in het jaar 1862 met café de Gouden Leeuw in Voorschoten. Van der Valk is inmiddels een bekende hotelketen met meer dan 100 hotels en restaurants wereldwijd. Valk Internet is een onderdeel binnen de Van der Valk Hotels en Restaurants en geeft ondersteuning aan deze vernieuwing en innovatie. Het bedrijf is verantwoordelijk voor de boekingsportals en alle Van der Valk hotelwebsites.

  • Digital Marketing strategie
  • Digital Analytics (Webanalyse, Analytics/GTM implementatie)
  • Conversie Optimalisatie (CRO)
  • SEO – Zoekmachine Optimalisatie
  • SEA – Zoekmachine adverteren via Google Ads
  • Display Marketing d.m.v. Google Display Netwerk
  • Email Marketing strategie

MondoMarketing heeft een intensieve samenwerking met Van der Valk door het inzetten van een succesvolle en vooruitstrevende digitale marketing strategie. Door de doelgroepen via diverse kanalen te bereiken, door te blijven vernieuwen, door het aanbieden van relevante content en in te spelen op de veranderingen in de markt, worden de doelstellingen behaald. Naast het managen van de online marketing campagnes is MondoMarketing nauw betrokken bij de doorontwikkeling van de website. Dit met het doel om de bezoekers van Van der Valk een zo goed mogelijk online beleving te laten ondervinden.

Strategie

  • Kanaal potentie analyse 
  • Helder plan van aanpak t.b.v. campagne insteek
  • Duidelijk afgestemde KPI’s
  • Forecast campagneresultaten

Bekendheid

  • Verhoogde merkbekendheid 
  • Verhoogde online presence

Overweging

  • Verhoging CTR (click trough percentage)
  • Verhoging EGR (engagement ratio)
  • Stijging in kwalitatieve websitebezoekers
  • Stijging in aantal videoweergaven

Conversie

  • Toename aantal conversies (online boekingen) 
  • Stijging in store traffic (restaurant en hotel bezoeken)
  • Toename CR (conversieratio)
  • Stijging in clicks-to-call
  • Stijging in clicks-to-email
  • Stijging in contactaanvragen (bijv. zakelijke reserveringen)
  • Stijging in oproepen via de advertentie-extensies
  • Verhoging nieuwsbrief aanmeldingen

SEO

  • Toename organische bezoekers
  • Zoekmachine vriendelijke website
  • Hogere rankings voor focus trefwoorden
  • Stijging van de pagina- en domein autoriteit

Analytics

  • Actionable insights uit Google Analytics implementatie
  • Actionable insights t.b.v. campagne optimalisatie

CRO/Usability

  • Verhoogde conversie
  • Verbeterde gebruikerservaring
  • Verlaagd bouncepercentage