“We hebben MondoMarketing gevraagd mee te helpen met een campagne omtrent online zichtbaarheid bij specifieke doelgroepen. De campagne is uitstekend gelukt en de doelen zijn meer dan behaald.”

Marian Mulder – Communications Specialist Gemeente Utrecht

Uithoflijn – Tram 22 – Gem. Utrecht – Klantcase

De Uithoflijn is de belangrijkste schakel in de bereikbaarheid van het Utrecht Science Park. Projectorganisatie Uithoflijn heeft de tramlijn in opdracht van de provincie Utrecht en de gemeente Utrecht gerealiseerd. De tram is op 16 december 2019 in gebruik genomen. De Uithoflijn is een sneltramlijn, die loopt van Utrecht Centraal naar Utrecht Science Park. De andere benaming voor de Uithoflijn is Tram 22, dit is tegelijkertijd ook het lijnnummer waar de tram diensten voor uitvoert. De dienstregeling voor de Uithoflijn wordt door U-OV verzorgt en brengt dagelijks 45.000 reizigers op de juiste plaats.

MondoMarketing heeft een intensieve samenwerking met de gemeente Utrecht door het inzetten van een succesvolle en vooruitstrevende digitale marketing strategie. Door de doelgroepen via diverse kanalen te bereiken, door te blijven vernieuwen, door het aanbieden van relevante content en in te spelen op de veranderingen in de markt, worden de doelstellingen (KPI’s) ruimschoots behaald. Naast het managen van de online marketing campagnes is MondoMarketing nauw betrokken bij de doorontwikkeling van de website en het meetbaar maken van het websitegedrag d.m.v. Google Tagmanager (GTM) en Google Analytics implementaties (GA). Dit uiteindelijk met het doel om de bezoekers van de gemeente Utrecht een zo goed mogelijk online beleving te laten ondervinden en het conversiepercentage te verhogen.

  • Digital Marketing strategie
  • Digital Analytics (Webanalyse, Analytics/GTM implementatie)
  • Conversie Optimalisatie (CRO)
  • SEO – Zoekmachine Optimalisatie
  • SEA – Zoekmachine adverteren via Google Ads
  • Social Media adverteren via Facebook, Instagram, Twitter en YouTube
  • Display Marketing d.m.v. Google Display Netwerk

Strategie

  • Kanaal potentie analyse 
  • Helder plan van aanpak t.b.v. campagne insteek
  • Duidelijk afgestemde KPI’s
  • Forecast campagneresultaten

Bekendheid

  • Verhoogde merkbekendheid 
  • Verhoogde online presence

Overweging

  • Verhoging CTR (click trough percentage)
  • Verhoging EGR (engagement ratio)
  • Stijging in kwalitatieve websitebezoekers
  • Stijging in aantal videoweergaven

Conversie

  • Toename aantal conversies (online downloads) 
  • Toename CR (conversieratio)

SEO

  • Toename organische bezoekers
  • Zoekmachine vriendelijke website
  • Hogere rankings voor focus trefwoorden
  • Stijging van de pagina- en domein autoriteit

Analytics

  • Actionable insights uit Google Analytics implementatie
  • Actionable insights t.b.v. campagne optimalisatie
  • Activatie en overzicht van tags door Google Tag Manager implementatie

CRO/Usability

  • Verhoogde conversie
  • Verbeterde gebruikerservaring
  • Verlaagd bouncepercentage