‘’MondoMarketing geeft waardevolle feedback en stuurt onze campagnes bij om het maximale uit onze budgetten te halen. Het is een uiterst prettig samenwerken dat wij kunnen aanbevelen.’’

Joshua Campfens – Marketeer Stadsschouwburg Amsterdam

Stadsschouwburg Amsterdam – Klantcase

De Stadsschouwburg Amsterdam (SSBA) is een theatergebouw aan het Leidseplein in Amsterdam en tevens de naam van een aantal inmiddels verdwenen hoofdstedelijke schouwburgen aan de Keizersgracht en het Leidseplein. Het huidige gebouw dateert uit 1894 en is sinds 1982 een rijksmonument. De hoofdspeler van de Stadsschouwburg is Toneelgroep Amsterdam (die nu opereert onder de naam ITA). De Stadsschouwburg en Toneelgroep Amsterdam zijn per 1 januari 2018 gefuseerd en zijn verder gegaan onder de naam Internationaal Theater Amsterdam (ITA). Er worden jaarlijks 600 pluriforme, nationale en internationale voorstellingen gehouden in dit culturele centrum.

MondoMarketing heeft een intensieve samenwerking met Stadsschouwburg Amsterdam door het inzetten van een succesvolle en vooruitstrevende digitale marketing strategie. Door de doelgroepen via diverse kanalen te bereiken, door te blijven vernieuwen, door het aanbieden van relevante content en in te spelen op de veranderingen in de markt, worden de doelstellingen behaald. Naast het managen van de online marketing campagnes is MondoMarketing nauw betrokken bij de doorontwikkeling van de website. Dit met het doel om de bezoekers van Stadsschouwburg Amsterdam een zo goed mogelijk online beleving te laten ondervinden.

  • Digital Marketing strategie
  • Digital Analytics (Webanalyse, Analytics/GTM implementatie)
  • Conversie Optimalisatie (CRO)
  • SEO – Zoekmachine Optimalisatie
  • SEA – Zoekmachine adverteren via Google Ads
  • Social Media adverteren via Facebook en Instagram
  • Display Marketing d.m.v. Google Display Netwerk

Strategie

  • Kanaal potentie analyse 
  • Helder plan van aanpak t.b.v. campagne insteek
  • Duidelijk afgestemde KPI’s
  • Forecast campagneresultaten

Bekendheid

  • Verhoogde merkbekendheid 
  • Verhoogde online presence

Overweging

  • Verhoging CTR (click trough percentage)
  • Verhoging EGR (engagement ratio)
  • Stijging in kwalitatieve websitebezoekers
  • Stijging in aantal videoweergaven

Conversie

  • Toename aantal conversies (online ticket bestellingen) 
  • Stijging in store traffic (theaterkassa)
  • Toename CR (conversieratio)
  • Stijging in clicks-to-call
  • Stijging in clicks-to-email
  • Stijging in contactaanvragen
  • Stijging in oproepen via de advertentie-extensies
  • Stijging in genereren van leads
  • Verhoging nieuwsbrief aanmeldingen

SEO

  • Toename organische bezoekers
  • Zoekmachine vriendelijke website
  • Hogere rankings voor focus trefwoorden
  • Stijging van de pagina- en domein autoriteit

Analytics

  • Actionable insights uit Google Analytics implementatie
  • Actionable insights t.b.v. campagne optimalisatie
  • Activatie en overzicht van tags door Google Tag Manager implementatie

CRO/Usability

  • Verhoogde conversie
  • Verbeterde gebruikerservaring
  • Verlaagd bouncepercentage