“De samenwerking met MondoMarketing is top! Op basis van hun inhoudelijke adviezen hebben we de resultaten van onze online marketingactiviteiten een flinke boost gegeven.”

Arjan van Dijk – Marketing & communicatie Qbuzz

Qbuzz | DMG – Klantcase

Qbuzz Drechtsteden - Molenlanden - Gorinchem (afkorting Qbuzz DMG) is een dienstverlenende organisatie die verschillende vervoersmiddelen aanbiedt. De diensten van het bedrijf worden uitgevoerd in de regio Drechtsteden - Molenlanden - Gorinchem. Qbuzz DMG kan als co-piloot van deur tot deur gebruikt worden. Van het moment dat de reiziger overweegt op pad te gaan tot aan het bereiken van de juiste bestemming, zorgt Qbuzz DMG ervoor dat je controle hebt over de reis, zonder gedoe. Qbuzz DMG geeft de reiziger advies over de reis, prijs en permanente begeleiding. De Snellbuzz, Streekbuzz en Stadsbuzz en R-net zijn de meest bekende vervoersmiddelen afkomstig van Qbuzz DMG.

MondoMarketing heeft een intensieve samenwerking met Qbuzz DMG door het inzetten van een succesvolle en vooruitstrevende digitale marketing strategie. Door de doelgroepen via diverse kanalen te bereiken, door te blijven vernieuwen, door het aanbieden van relevante content en in te spelen op de veranderingen in de markt, worden de doelstellingen behaald. Naast het managen van de online marketing campagnes is MondoMarketing nauw betrokken bij de doorontwikkeling van de communicatie en aansluitende campagne. Dit met het doel om de reizigers van Qbuzz DMG zo goed mogelijk te bereiken en de boodschappen doeltreffend te laten zijn.

  • Digital Marketing strategie
  • Digital Analytics (Webanalyse, Analytics/GTM implementatie)
  • SEO – Zoekmachine Optimalisatie
  • SEA – Zoekmachine adverteren via Google Ads
  • DOOH – Digital Out of Home
  • Social Media adverteren via Facebook, Instagram, Twitter en YouTube
  • Display Marketing (GDN, 9292, YouTube)
  • Online creatie (HTML5 Banners, Rich Media, Video’s, Statics)

Strategie

  • Kanaal potentie analyse 
  • Helder plan van aanpak t.b.v. campagne insteek
  • Duidelijk afgestemde KPI’s
  • Forecast campagneresultaten

Bekendheid

  • Verhoogde merkbekendheid 
  • Verhoogde online presence

Overweging

  • Verhoging CTR (click trough percentage)
  • Verhoging EGR (engagement ratio)
  • Stijging in kwalitatieve websitebezoekers
  • Stijging in aantal videoweergaven

Conversie

  • Toename aantal conversies (online reisopdrachten en abonnementen) 
  • Toename CR (conversieratio)

Analytics

  • Actionable insights uit Google Analytics implementatie
  • Actionable insights t.b.v. campagne optimalisatie
  • Activatie en overzicht van tags door Google Tag Manager implementatie