”Bij MakerPoint geloven we in kwaliteit en bent u verzekerd van de beste producten en de persoonlijke ondersteuning en professionele service.”

MakerPoint – Klantcase

MakerPoint is de juiste keten van Digital Fabrication Centers met 5 vestigingen in Nederland. MakerPoint heeft een Digital Fabrication Center voor producten en diensten op het gebied van 3D-design, 3D-printen en 3D-scannen. De experts ondersteunen u bij de keuze van de juiste hardware, software en materiaal voor uw toepassing, maar ook op het gebied van design for additive manufacturing en de implementatie van deze innovatieve technieken binnen uw bedrijf of instelling. MakerPoint is in 2013 opgericht door Esther en Sander Smit en Ilko Bosman, eigenaren met veel ervaring op het gebied van 3D technologieën.

MondoMarketing heeft een intensieve samenwerking met MakerPoint door het inzetten van een succesvolle en vooruitstrevende digitale marketing strategie. Door de doelgroepen via diverse kanalen te bereiken, door te blijven vernieuwen, door het aanbieden van relevante content en in te spelen op de veranderingen in de markt, worden de doelstellingen (KPI’s) ruimschoots behaald. Naast het managen van de online marketing campagnes is MondoMarketing nauw betrokken bij de doorontwikkeling van de website en het meetbaar maken van het websitegedrag d.m.v. Google Analytics implementaties (GA). Dit uiteindelijk met het doel om de bezoekers van MakerPoint een zo goed mogelijk online beleving te laten ondervinden en het conversiepercentage te verhogen.

  • Digital Marketing strategie
  • Digital Analytics (Webanalyse, Analytics/GTM implementatie)
  • Conversie Optimalisatie (CRO)
  • SEA – Zoekmachine adverteren via Google Ads

Strategie

  • Kanaal potentie analyse 
  • Helder plan van aanpak t.b.v. campagne insteek
  • Duidelijk afgestemde KPI’s
  • Forecast campagneresultaten

Bekendheid

  • Verhoogde merkbekendheid 
  • Verhoogde online presence

Overweging

  • Verhoging CTR (click trough percentage)
  • Verhoging EGR (engagement ratio)
  • Stijging in kwalitatieve websitebezoekers

Conversie

  • Toename aantal conversies (online bestellingen) 
  • Stijging in store traffic (winkelbezoeken)
  • CPO (cost per order) on target
  • Toename CR (conversieratio)

Analytics

  • Actionable insights uit Google Analytics implementatie
  • Actionable insights t.b.v. campagne optimalisatie
  • Activatie en overzicht van tags door Google Tag Manager implementatie

CRO/Usability

  • Verhoogde conversie
  • Verbeterde gebruikerservaring
  • Verlaagd bouncepercentage