“MondoMarketing geeft waardevolle feedback en stuurt onze campagnes bij om het maximale uit onze budgetten te halen. Het is een uiterst prettig samenwerken dat wij kunnen aanbevelen.”

Joshua Campfens – Marketeer Stadsschouwburg Amsterdam

Julidans – Klantcase

Julidans is een internationaal festival voor hedendaagse dans dat jaarlijks begin juli in Amsterdam wordt georganiseerd. Het hoofdprogramma speelt zich af in de Stadsschouwburg Amsterdam en in Theater Bellevue, daarnaast worden voorstellingen gegeven in onder meer het Vondelpark Openluchttheater en in het Erasmuspark. In 2019 vond de 29e editie van het festival plaats. Het Julidans-programma presenteert voorstellingen van bekende hedendaagse choreografen zoals: Christian Rizzo, Meg Stuart, Luís Guerra en Mette Ingvartsen en Arco Renz. De laatste aantal jaren telde het Julidans festival maar liefst 18.000 bezoekers.

MondoMarketing heeft een intensieve samenwerking met Julidans door het inzetten van een succesvolle en vooruitstrevende digitale marketing strategie. Door de doelgroepen via diverse kanalen te bereiken, door te blijven vernieuwen, door het aanbieden van relevante content en in te spelen op de veranderingen in de markt, worden de doelstellingen (KPI’s) ruimschoots behaald. Naast het managen van de online marketing campagnes is MondoMarketing nauw betrokken bij de doorontwikkeling van de website en het meetbaar maken van het websitegedrag d.m.v. Google Analytics implementaties (GA). Dit uiteindelijk met het doel om de bezoekers van Julidans een zo goed mogelijk online beleving te laten ondervinden en het conversiepercentage te verhogen.

  • Digital Marketing strategie
  • Digital Analytics (Webanalyse, Analytics/GTM implementatie)
  • Conversie Optimalisatie (CRO)
  • SEO – Zoekmachine Optimalisatie
  • SEA – Zoekmachine adverteren via Google Ads
  • Display Marketing d.m.v. Google Display Netwerk

Strategie

  • Kanaal potentie analyse 
  • Helder plan van aanpak t.b.v. campagne insteek
  • Duidelijk afgestemde KPI’s
  • Forecast campagneresultaten

Bekendheid

  • Verhoogde merkbekendheid 
  • Verhoogde online presence

Overweging

  • Verhoging CTR (click trough percentage)
  • Verhoging EGR (engagement ratio)
  • Stijging in kwalitatieve websitebezoekers
  • Stijging in aantal videoweergaven

Conversie

  • Toename aantal conversies (online boekingen) 
  • Stijging in store traffic (walk-in tijdens festival)
  • Toename CR (conversieratio)

SEO

  • Toename organische bezoekers
  • Zoekmachine vriendelijke website
  • Hogere rankings voor focus trefwoorden
  • Stijging van de pagina- en domein autoriteit

Analytics

  • Actionable insights uit Google Analytics implementatie
  • Actionable insights t.b.v. campagne optimalisatie
  • Activatie en overzicht van tags door Google Tag Manager implementatie

CRO/Usability

  • Verhoogde conversie
  • Verbeterde gebruikerservaring
  • Verlaagd bouncepercentage