MondoMarketing is an experienced e-commerce specialist with a lot of experience in the various facets of e-commerce. Passion for new concepts, new models and certainly for new challenges. ”

Dik Pijl – Managing Director Expert Group

Expert – Klantcase

Al jaren staat Expert bekend als dé klantgerichte vakspeciaalzaak in home-elektronica in Nederland en in 2019 is Expert voor het derde jaar op rij uitgeroepen tot de Beste Winkelketen in de elektronicabranche van Nederland. Dit betekent dat je als klant altijd goed geholpen wordt en altijd optimaal kan genieten van een nieuwe aanwinst. Bestelt de klant online, dan wordt de klant gewoon geholpen door de lokale Expertwinkel. Is het product kapot? Geen probleem, de winkel bij jouw in de buurt staat altijd voor de klant klaar. De servicepropositie is de kracht van Expert.

MondoMarketing heeft een intensieve samenwerking met Expert door het inzetten van een succesvolle en vooruitstrevende digitale marketing strategie. Door de doelgroepen via diverse kanalen te bereiken, door te blijven vernieuwen, door het aanbieden van relevante content en in te spelen op de veranderingen in de markt, worden de doelstellingen behaald. Naast het managen van de online marketing campagnes is MondoMarketing nauw betrokken bij de doorontwikkeling van de website. Dit met het doel om de bezoekers van Expert een zo goed mogelijk online beleving te laten ondervinden.

  • Digital Marketing strategie
  • Digital Analytics (Webanalyse, Analytics/GTM implementatie)
  • Conversie Optimalisatie (CRO)
  • SEO – Zoekmachine Optimalisatie
  • SEA – Zoekmachine adverteren via Google Ads
  • Social Media adverteren via Facebook en Instagram
  • Display Marketing d.m.v. Google Display Netwerk
  • Affiliate marketing

Strategie

  • Kanaal potentie analyse 
  • Helder plan van aanpak t.b.v. campagne insteek
  • Duidelijk afgestemde KPI’s
  • Forecast campagneresultaten

Bekendheid

  • Verhoogde merkbekendheid 
  • Verhoogde online presence

Overweging

  • Verhoging CTR (click trough percentage)
  • Verhoging EGR (engagement ratio)
  • Stijging in kwalitatieve websitebezoekers
  • Stijging in aantal videoweergaven

Conversie

  • Toename aantal conversies (online bestellingen) 
  • Stijging in store traffic (winkelbezoeken)
  • ROAS (return on adspend) on target
  • Toename CR (conversieratio)

SEO

  • Toename organische bezoekers
  • Zoekmachine vriendelijke website
  • Hogere rankings voor focus trefwoorden
  • Stijging van de pagina- en domein autoriteit

Analytics

  • Actionable insights uit Google Analytics implementatie
  • Activatie en overzicht van tags door Google Tag Manager implementatie.

CRO/Usability

  • Verhoogde conversie
  • Verbeterde gebruikerservaring
  • Verlaagd bouncepercentage