” In mijn huidige functie bij het Chassé Theater was ik op zoek naar een strategische sparringpartner om het team marketing en publiciteit te trainen en te coachen.”


Eveline Hollanders – Hoofd Marketing & Publiciteit Chassé Theater

Chassé Theater – Klantcase

Het Chassé Theater is een van de grootste theaters in Nederland en is gevestigd in de binnenstad van Breda, gelegen naast de oude Kloosterkazerne. Het theater is vernoemd naar oud legerofficier David Hendrik Chassé. Dit moderne gebouw is gehuisvest met een opvallend golvend dak naar een ontwerp van Herman Hertzberger, dat uit 1995 dateert. Er zijn drie theaterzalen, drie filmzalen en drie restaurants te vinden in het theater. Jaarlijks ontvangt het Chassé Theater zo'n 375.000 bezoekers. Er zijn maar liefst 350 theatervoorstellingen in alle genres in het theater en en elke dag draaien er diverse films in de cinema.

MondoMarketing heeft een intensieve samenwerking met Chassé Theater door het inzetten van een succesvolle en vooruitstrevende digitale marketing strategie. Door de doelgroepen via diverse kanalen te bereiken, door te blijven vernieuwen, door het aanbieden van relevante content en in te spelen op de veranderingen in de markt, worden de doelstellingen (KPI’s) ruimschoots behaald. Naast het managen van de online marketing campagnes is MondoMarketing nauw betrokken bij de doorontwikkeling van de website en het meetbaar maken van het websitegedrag d.m.v. Google Tagmanager (GTM) en Google Analytics implementaties (GA). Dit uiteindelijk met het doel om de bezoekers van Chassé Theater een zo goed mogelijk online beleving te laten ondervinden en het conversiepercentage te verhogen.

  • Digital Marketing strategie
  • Digital Analytics (Webanalyse, Analytics/GTM implementatie)
  • Conversie Optimalisatie (CRO)
  • SEO – Zoekmachine Optimalisatie
  • SEA – Zoekmachine adverteren via Google Ads
  • Social Media adverteren via Facebook en Instagram
  • Display Marketing d.m.v. Google Display Netwerk

Strategie

  • Kanaal potentie analyse
  • Helder plan van aanpak t.b.v. campagne insteek
  • Duidelijk afgestemde KPI’s
  • Forecast campagneresultaten

Bekendheid

  • Verhoogde merkbekendheid
  • Verhoogde online presence

Overweging

  • Verhoging CTR (click trough percentage)
  • Verhoging EGR (engagement ratio)
  • Stijging in kwalitatieve websitebezoekers
  • Stijging in aantal videoweergaven

Conversie

  • Toename CR (conversieratio) online tickets
  • Stijging in clicks-to-call
  • Stijging in clicks-to-email
  • Stijging in contactaanvragen
  • Stijging in store (offline) traffic (theaterbezoeken)
  • Stijging in genereren van (zakelijke) leads
  • Verhoging nieuwsbrief aanmeldingen

SEO – Zoekmachine optimalisatie

  • Toename organische bezoekers
  • Zoekmachine vriendelijke website
  • Hogere rankings voor focus trefwoorden
  • Stijging van de pagina- en domein autoriteit

Analytics

  • Actionable insights uit Google Analytics implementatie
  • Actionable insights t.b.v. campagne en website optimalisatie
  • Activatie en overzicht van Marketing tags door Google Tag Manager implementatie

CRO/Usability

  • Verhoogde conversie
  • Verbeterde gebruikerservaring
  • Verlaagd bouncepercentage