Social Media Meten & Kras.nl conversie optimalisatie (4e ONDIDO)

De 4e online Dialogue Thursday heeft plaats gevonden op donderdag 31 maart te Utrecht. Het middagprogramma was opgedeeld in 2 sessies. Deel 1 werd gepresenteerd door Maurice Beerthuyzen van Online Dialogue over de inzet en het meten van Social Media. Het tweede gedeelte was een praktijkcase van Kras over conversie optimalisatie. Hier volgt een korte samenvatting van beide presentaties. Daarnaast kunt u de gehele presentatie van Online Dialogue en die van Kras via dit blog bekijken.

Social Media inzetten > social mention

Belangrijke randvoorwaarden voor  de inzet van Social Media voor bedrijven:

  • graag je als een persoon
  • social media raken alle onderdelen van het bedrijf
  • klantenservice is waar het begint
  • relevantie is belangrijker dan verkoop
  • eerst denken dan doen (strategie)

Strategie

  • eerst monitoren
  • integreer social media met je strategie (maak gebruik van KPI’s)
  • organisatie
  • meet gedrag op social netwerken

Social Media Tools

  • Export.ly (Social Media data imports)
  • Hootsuite (create dashboard and valuable insights)
  • Bit.ly statisteken clicks zichtbaar  voor iedereen
  • Yourls niet zichtbare statistieken clicks

 

Bekijk hieronder de gehele presentatie.

Geen Flash? De presentatie op uw iPhone bekijken? Klik dan hier om naar de mobiele versie te gaan.

Kras Conversie Optimalisatie

De presentatie van Kras i.s.m. Online Dialogue gaat over  conversie optimalisatie op kras.nl. De case bestaat uit 3 onderdelen:

  1. Analyse
  2. Test ontwerpen
  3. Resultaten

Analyse

  • Er wordt gekeken op welke pagina’s het bezoekers bounce percentage hoger ligt in vergelijking met andere pagina’s. Daarnaast wordt gekeken op welke pagina’s men denkt meer conversies te kunnen scoren. Ingestelde funnels in Google Analytics kunnen hier goed bij helpen dit in kaart te brengen.
  • Naast de hiervoor genoemde analyse methoden heeft kras ook een kwantitatief onderzoek (enquete) gehouden onder de website bezoekers met als doel te weten te komen wat er kan worden geoptimaliseerd aan de website in de ogen van de bezoekers. Deze enquete wordt gehouden op de pagina’s die zijn opgemerkt bij de bounce en conversie analyse.
  • De resultaten die voorkomen uit de enquete worden gekoppeld met de bevindingen uit Google Analytics en optimalisatie/ usability theorie  hier komen vervolgende de hypotheses uit voort.
  • 6 hypotheses worden opgesteld a.h.v. het hiervoorgaande analyse process.

Test ontwerpen

  • De test ontwerpen worden gemaakt op basis van de gestelde hypotheses. Om de hypotheses goed te kunnen testen zijn er soms meerdere varianten van de hypotheses gemaakt.

Resultaten

  • De resultaten van de test konden nog niet worden vrijgegeven omdat de test nog loopt en niet bekend is welke variante heeft gewonnen. De tools die zijn gebruikt bij het testen is de scriptcode van Online Dialogue en Google Analaytics (funnels).
    Bekijk hieronder de gehele presentatie

     

     

     

     


    Geen Flash? De presentatie op uw iPhone bekijken? Klik dan hier om naar de mobiele versie te gaan.

     

Meer presentaties over de Online Dialogue Thursday? Klik hier.

Meer informatie over Online Dialogue

 

 

 

 

 

 

 

 

 

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 8.2/10 (5 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: +5 (from 5 votes)
Social Media Meten & Kras.nl conversie optimalisatie (4e ONDIDO), 8.2 out of 10 based on 5 ratings

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *