Concrete tips over eCRM- klant interactie

Op het Emerce Connect congres presenteerde Borgers&Straathof advies bureau praktische inzichten over het inrichten van een eCRM en het omgaan met klant kanalen en beschikbare tools.

Ontwikkelingen:

Klanten hebben steeds meer tools beschikbaar en die worden ook volop in gebruik genomen. Gerichte communicatie door bedrijven is dan ook cruciaal bij het optimaal benaderen van een klant.

Vanwege de vulvuldige tools die klanten kunnen gebruiken en waarop bedrijven inspelen om hun boodschap te verzenden onstaat er een informatie overload hierdoor worden consumenten steeds kritischer.

Een voorbeeld van deze overload aan informatie en de interactie tussen klant en bedrijf is te zien in deze grappige maar doeltreffende video van Bringtheloveback.com

Hoe krijg je als bedrijf succes in eCRM (3 kernwaarden):

  • dialoog marketing
  • op maat communicatie
  • luisteren respecteren reageren en onthouden

De tango als metafoor voor deze klant-bedrijf interactie:

Als dialoog

  • timing
  • contact
  • actie / reactie
  • vertrouwen
  • duidelijkheid
  • resultat

Bedrijven moeten meer denken in flows, een aantal voorbeelden:

  • flow > na aanmelding mail versturen
  • follow up > producten
  • omgeving events > weer, rampen, nieuwe wettten, nationale feestdagen
  • persoonlijk > verjaardag, samenwonen
  • interactie gedreven > surf klik gedrag, informatieaanvraag
  • product gerelateerde events > aanschaf, afloop, voorwaarden, klachten of reviews

Voorbeelden van inspelen op consumentengedrag:

  • te weinig bedrijven bezig met mobile > groei gaat gigantisch hard
  • persoonlijke beelden spreken meer aan dan platte beelden
  • meer gebruik van ogen In beelden > promotie material > NB
  • mensen onder de 20jr > lezen bijna geen email meer (per doelgoep afhankelijk), met social media kan je deze doelgroep veel beter bereiken.

Bekijk hier de volledige presentatie.

Desyrel

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 7.8/10 (5 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: +5 (from 5 votes)
Concrete tips over eCRM- klant interactie, 7.8 out of 10 based on 5 ratings

Comments

  1. Bram says

    Leuke video man, precies het goede voorbeeld van hoe het niet moet!

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *