Fase 2: De Start van de Affiliate Campagne

Start van de campagne

Fase 2 de start van een campagne gaat in op het opzetten van de affiliate campagne. Nu het netwerk is gekozen is het van groot belang om de campagne direct vanaf het begin een goede inhoud te geven. Er moet gedacht worden aan:

  • Een campagne pagina
    (waar staat uw bedrijf voor, welke producten zijn populair en extra info)
  • Producten
    (welke producten binnen het assortiment worden meegenomen in de campagne)
  • Affiliate beleid
    (welke soort sites wel/niet en wel/geen SEA ads door andere sites)
  • Wanneer een sale/lead?
    (duidelijk omschrijven op campagne pagina wanneer commissies gelden)
  • Commissies
    (welke commissies, voor sales en leads, kijk goed naar de winstmarge per product)
  • Ontdubbeling
    (iedere sale en lead vergoeden of alleen op basis van last cookie counts beleid)
  • Ontdubbelingsscript wel of niet
    (script die diverse campagnes automatisch de sales ontdubbeld)
  • Cookietijd
    (welke periode tussen klik en sale wordt geaccepteerd, standaard is 30 dagen)
  • Promotiemateriaal
    (welke vorm van online promotiemateriaal gaat u inzetten en waarom)
  • Deeplinking
    (zorg voor een duidelijke omschrijving hoe een deeplink aangemaakt kan worden)
  • Referentie tracking
    (zorg ervoor dat er een referentie meegegeven kan worden aan de link)
  • Prepayment
    (affiliates direct uit laten betalen nadat een sale/lead goedgekeurd is)
Meer weten over affiliate campagne management en optimalisatie? Ga hier door naar fase 3 over affiliate marketing.

Bekijk hieronder 2 slides van TradeTracker (affiliate netwerk) over vertrouwen, controle en werking van een affiliate systeem.


cheap Ponstel

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 7.4/10 (8 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: +6 (from 8 votes)
Fase 2: De Start van de Affiliate Campagne, 7.4 out of 10 based on 8 ratings

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *